همشهری آنلاین: یک داروی ضدافسردگی رایج در ترکیب با تمرین شدید روی تسمه نقاله به افراد دچار آسیب جزئی طناب نخاعی کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر راه بروند

به گزارش خبرگزاری رویترز دانشمندان می‌گویند داروی ضدافسردگی اسیتالوپرام یا Lexapro که بر میزان یک ناقل شیمیایی در مغز به نام سروتونین اثر می‌گذارد، به تقویت اتصالات عصبی باقی‌مانده در طول نخاع کمک می‌کند، و به بیماران دچار آسیب نخاع توانایی بیشتری بر کنترل عضلات‌شان در حین تمرین جسمی می‌دهد.

 جرج هامبی، پژوهشگر در انستیتو توانبخشی شیکاگو، که یافته‌‌هایش را در اجلاس جامعه علوم اعصاب آمریکا در شیکاگو ارائه کرد، گفت: "این دارو اثرات فیزیوتراپی را تشدید می‌کند."

 او می‌گوید:"این دارو به خودی خود یک داروی معجزه‌آسا نیست. لازم است این دارو به همراه تمرین جسمی مورد استفاده قرار گیرد."

 این یافته‌ها برای اولین بار در انسان‌ها به دست آمده‌اند و بر اساس بررسی‌هایی است که روی حیوانات که به آنها بعد از آسیب طناب نخاعی داروهای شبه‌سروتونینی دریافت کرده بودند، انجام شد، و نشان داد که این داروها می‌توانند هنگامی که با برنامه‌های تمرین جسمی شدید همراه شوند، بهبودی راه رفتن را باعث می‌شوند.

پژوهشگران می‌گویند احتمالا این داروها با تقویت اتصالات باقیمانده میان مغز و طناب‌ نخاعی عمل می‌کنند.

پژوهشگران قصد دارند که با استفاده از داروهای ضدافسردگی متفاوت بررسی‌های بیشتری دهند تا ببینند کدام یک از آنها بهتر عمل می‌کنند. و ممکن است استفاده از تحریک الکتریکی عضلات را هم امتحان کنند

کد خبر 93126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز