گروه استان‌ها- نگار صادقی: هر هفته بالغ بر 116 پرواز داخلی و بین‌المللی از فرودگاه بین‌المللی کرمان و 4 فرودگاه دیگر این استان انجام می‌گیرد

و جمع پروازهای برنامه‌ای، محلی، آموزشی و نظامی آن هم در هفته به 343 پرواز می‌رسد.

استان کرمان که به اعتقاد مسئولان پروازی‌‌اش از جمله استان‌های برتر در امر تبادلات هوایی و جابه‌جایی بار و مسافر محسوب می‌شود، یکی از پرکارترین فرودگاه‌های کشور است.

سیدعبدالمجید روح‌الامینی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کرمان با اشاره به فعالیت‌های
 صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی کرمان به همشهری می‌گوید: این فرودگاه دارای 2 ترمینال داخلی و خارجی بوده که در سال گذشته 730 هزار مسافر خارجی و داخلی از امکانات این فرودگاه استفاده کرده‌اند.

در استان کرمان علاوه بر فرودگاه بین‌المللی کرمان، 4 فرودگاه بم، بین‌المللی رفسنجان، سیرجان و جیرفت به امر تبادلات هوایی و جابه‌جایی بار و مسافر اقدام می‌کنند اما مدتی است که پروازی از فرودگاه بین‌المللی رفسنجان صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کرمان علت این امر را عملیات ترمیم و ساماندهی سطوح پرواز ذکر می‌کند و می‌گوید:  در حال حاضر امکان عملیات پروازی از این فرودگاه میسر نیست منتهی قرار است درصورت تامین اعتبار لازم در نیمه دوم سال 88 به بهره‌برداری مجدد برسد.

وی با بیان اینکه فرودگاه سیرجان که اخیرا به‌عنوان مرز هوایی تعیین شده، قادر خواهد بود پرواز بین‌المللی دایر کند در مورد فرودگاه جیرفت نیز می‌گوید: این فرودگاه نیز به واسطه عملیات تطویل و ترمیم سطوح پروازی عملیاتی نبوده و قرار است درصورت تامین اعتبار لازم در نیمه دوم سال 89 به بهره‌برداری مجدد برسد، ضمن اینکه توانایی پذیرش پروازهای ایرباس320 را نیز خواهد داشت.

احداث و تجهیز ساختمان اداری و برج مراقبت «تکنیکال بلاک» فرودگاه بین‌المللی کرمان، احداث ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی استان، ساماندهی و تجهیز پایانه حجاج فرودگاه بین‌المللی کرمان، بهسازی توقفگاه هواپیماها در فرودگاه کرمان  و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS فرودگاه بین‌المللی کرمان در راستای ایمنی هر چه بیشتر و ارتقای سلامتی پروازها از جمله اقداماتی است که طی دو سال گذشته برای توسعه فرودگاه‌های استان کرمان انجام شده است.

اگرچه سوانح هوایی و سقوط هواپیما طی یک ماه اخیر نسبت به اواخر بهار و ابتدای تابستان جاری با کاهش چشمگیری مواجه شده است اما فرسوده بودن ناوگان هوایی و تحریم ایران همچنان مهم‌ترین علت افزایش سوانح هوایی کشور است.

روح‌الامینی با بیان اینکه موارد مرتبط با سوانح هوایی و وقایع پروازی در حوزه نظارت و بررسی سازمان هواپیمایی کشوری است،  اظهار می‌دارد: تمامی  فرودگاه‌های کشور در سطوح مختلف از امکانات و تمهیدات سلامت پروازها برخوردار بوده و فرودگاه‌های استان کرمان نیز از جمله فرودگاه بین‌المللی کرمان با داشتن سامانه‌های پیشرفته در عین همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها سعی در ارائه خدمات مطمئن به پروازها دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کرمان جابه‌جایی سامانه VOR فرودگاه بین‌المللی، احداث ساختمان جدید هواشناسی فرودگاه بین‌المللی کرمان، راه‌اندازی سامانه LAN فرودگاه بین‌المللی کرمان، ساماندهی و ترمیم سطوح عوامل پروازی فرودگاه رفسنجان، آغاز عملیات پروازی بین‌المللی از فرودگاه سیرجان و ارتقای پایانه این فرودگاه به‌منظور پذیرش مسافران این پروازها را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شرکت فرودگاه‌های کرمان برای آسودگی و سلامت هرچه بیشتر پروازها ذکر می‌کند.

کد خبر 92706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز