جمعه ۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 17 مهر در تهران به امامت حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: مسأله یهودی سازی مسجدالاقصی از آرزوهای دیرین صهیونیست‌هاست اما آنها بدانند که 9 سال پیش شارون به مسجدالاقصی اهانت کرد و انتفاضه دوم شکل گرفت و با چنین رفتاری انتفاضه سوم آغاز خواهد شد، انتفاضه‌ای که طومار رژیم صهیونیستی را درهم خواهد پیچید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز ، اجلاس اخیر خبرگان ملت را بسیار پرمحتوا و پربار توصیف و تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری به رغم برخی القائات به هیچ وجه، افراطی و غیر افراطی ندارد و مجلس خردورزان جمهوری اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نشست اخیر همچون دیگر نشستهای مجلس خبرگان، ولایت مداری در میان همه نمایندگان موج می‌زد افزود: مردم به عنوان موکلان خبرگان بدانند که نمایندگان آنها نیز تشخیص آنها را دادند که تیغ دشمن به سمت ولایت فقیه است و هم در نطق‌ها و نیز در بیانیه پایانی با قاطعیت بر ولایت مداری تأکید کردند و گفتند که لباس رهبری امت فقط زیبنده رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دشمنان ملت و نظام از این موضع گیری واحد مجلس خبرگان به شدت کلافه شدند تصریح کرد: آنها بسیار تلاش کرده بودند که بگویند در مجلس خبرگان دو فک ، دو دیدگاه و دو جریان وجود دارد اما به عنوان کسی که ده سال است عضو این مجلس هستم باید بگویم تنها فکری که در خبرگان ملت راه ندارد این بازی های مصطلح سیاسی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و شش کشور را در ژنو بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: این اجلاس، پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بود، چیزی که حتی رسانه‌های استکباری و صهیونیستی بر آن تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه تا قبل از این اجلاس، دشمنان ملت و نظام از تحریم و تعلیق سخن می‌گفتند تأکید کرد: در حین و بعد از اجلاس، سخنی از تحریم و تعلیق به میان نیامد و فقط بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران محور قرار گرفت که این نمایش مقتدرانه، نتیجه تلاش‌های رهبری معظم انقلاب و همراهی ویژه دولت‌های نهم و دهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی به پروژه ایران هراسی دشمن نیز اشاره و تصریح کرد: آنها می‌خواهند این را به دنیا القا کنند که اقتدار ایران اسلامی به زیان صلح جهانی است و البته دنیا هم فهمیده که این دروغ استکباری است و این اقتدار دو پیام یکی به همسایگان و دیگری به دنیای استکبار دارد.

خطیب جمعه تهران افزود: پیام ما به همسایگان؛ دوستی و الگو گرفتن است و اینکه شما هم با همراهی ملتتان بر روی پای خود بایستید و به پیش بروید و پیام به دنیای استکبار نیز این است که؛ ایران اسلامی مقتدر و نیرومند است.

امام جمعه موقت تهران راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بازدارندگی دانست نه تجاوز و تأکید کرد: پیام واضح ما به دنیای استکبار آن است که به هیچ وجه فکر آسیب رسانی به نظام را به مخیله خود راه ندهد زیرا اگر بخواهند کمترین آسیبی به نظام برسانند آنچنان سیلی ای به آنها نواخته می‌شود که نتوانند از جایشان بلند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی از رسانه‌های غربی و حامیان انها خواست به جای نگرانی از ایران نگران رژیم جعلی صهیونیستی باشند.

وی افزود: این رژیم جعلی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه اش دارد و عضو ان پی تی هم نیست و گستاخانه هم ایستاده است و در عین حال آقای اوباما هم گفته است نمی‌خواهد به این رژیم برای خلع سلاح فشار بیاورد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی به جای نگرانی از ایران باید نگران این سلاح‌ها با حاکمانی بی‌عقل باشند، و این مسأله نگران کننده است نه نظام اسلامی که عقل و خرد بر آن حکومت می‌کند.

وی همچنین در آغاز خطبه دوم با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: تجلیل و تکریم امامان، مصداق "مودت فی القربی" است و امیدواریم روز شهادت امام صادق (ع) در سراسر کشور شاهد برگزاری مجالس با شکوهی باشیم تا در این مجالس به خوبی سیره عملی آن امام همام تبیین شود.

وی افزود: اسلام ناب محمدی مدیون امام صادق (ع) است و استقلال فرهنگی دین را در واقع امامان صادق و باقر (ع) انجام دادند و تأثیر نقش فرهنگی تلاش‌های آنان کمتر از تأثیر خون امام حسین (ع) نبود.

وی همچنین با قدردانی از استقبال کم نظیر مردم چالوس و نوشهر از مقام معظم رهبری در زیر باران پاییزی افزود: این در واقع تابلویی از سراسر کشور است و پیوند عمیق ملت و رهبری را نمایان می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت، آرامش، پویایی و نشاط جامعه مدیون تلاش‌های این عزیزان است.

امام جمعه موقت تهران گفت: با کمال افتخار می گوییم بعد از 20 سال از ارتحال امام خمینی (ره) خط امام ، شاداب، پوینده و با نشاط به راهش ادامه می‌دهد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه برای ما خط امام مانند قانون اساسی اهمیت دارد، تصریح کرد: اصول خط امام، استکبار ستیزی، مستضعف نوازی، عدالت گستری، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و اعتماد به نفس ملی است که همه این ویژگی‌ها با نهایت شادابی و نشاط پیش می‌رود و شخص مقام معظم رهبری پاسدار بزرگ این راه نورانی هستند.

خطیب جمعه تهران تفسیر درست خط امام را برگرفته از کلام رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: این شاگرد شایسته امام به خوبی با امام بوده و از مذاق و رفتار او درس گرفته و به خوبی از آن آگاه هستند و همه ما می ‌انیم خط امام خط اسلام است.

وی اضافه کرد.. نسل اولی‌ها به یاد دارند که امام در مورد جمهوری اسلامی در زمان رفراندوم گفتند "جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر."

وی افزود: حال اگر عده کمی شعار خط امام سر دهند و خود را پیرو خط امام بدانند و بگویند استقلال آزادی و جمهوری ایرانی، اینها برای ما و هیچ کس قابل قبول نیست چون به واقع همه می‌دانیم که اینها در پی منزوی کردن خط امام هستند.

سید احمد خاتمی با اشاره به بخشی از تأکیدات امام خمینی (ره) در صحیفه نور در خصوص حرکت در مسیر اسلام گفت: امام به صراحت در صحیفه فرموده‌اند که هر کس مسیرش مسیر اسلام نباشد دشمن ماست و هر کس از جمهوری اسلامی، اسلامی‌اش را نخواهد دشمن ماست و به صراحت هم می‌گویم هر کس شعار استقلال آزادی و جمهوری ایرانی سر می‌دهد نه تنها در مسیر امام نیست بلکه ضد امام است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص وجود بصیرت تأکید کرد: ایشان در دیدار با اعضای مجلس خبرگان درباره القای یأس بین مردم و بن‌بست و سیاه نمایی و تفرقه از سوی دشمن هشدار دادند و تأکید کردند که آنها این مسیر را دنبال می‌کنند تا مردم را از دشمنان اصلی غافل کنند.

خطیب جمعه تهران به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چالوس و نوشهر اشاره و تصریح کرد: در این سخنان، رهبر معظم انقلاب معیار دادند و به خوبی روشن کردند که در فضای فتنه راه را غلط نرویم و به صراحت همان کلام سابق امام را گفتند که اگر دیدید دشمن از کسی تعریف می‌کند به او شک کنید و اگر دیدیم دشمن از حرکتی از ما خوشحال شد و به وجد آمد، بدانیم که آن مسیر را غلط می‌رویم.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با بیان اینکه راهپیمایی میلیونی در روز قدس در تهران و شهرستان‌ها شکل گرفت گفت: در این راهپیمایی میلیونی همه شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند اما یک جمعیت اندکی شعار اسرائیل پسند "نه غزه نه لبنان" سر دادند،ببینید که رسانه های بیگانه بر سر این چه کردند.

وی به تلاش رسانه‌های بیگانه در بزرگ نمایی حرکت این گروه اندک در تهران اشاره کرد و افزود: آنها آنچنان این حرکت را در بوق و کرنا کردند که گویی جمعیت میلیونی را ندیدند، شبکه العربیه که به پاس خدمات فراوانش به صهیونیست‌ها ما اسم آن را العبریه گذاشته‌ایم هنوز عکس‌های ثابتش را از این جمعیت کم شمار انتخاب می‌کند.

خطیب جمعه تهران گفت.. این شبکه که از عربستان تغذیه مالی می‌شود اینگونه موضع گیری می‌کند در حالی که در همان کشوری که از این شبکه حمایت می‌کند استبداد موج می‌زند و اجازه نفس کشیدن نیست.

وی با تأکید بر اینکه به خوبی می‌شود خط درست و غلط را تشخیص داد گفت: راه نجات از فتنه‌ها فقط ولایت مداری است، سفینه النجات ما حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا )است و در غیبت آن حضرت، امضای امام زمان پای حکم نایب عامش یعنی ولایت فقیه است و مطمئناً با چنین تشخیصی ما در فضای فتنه گم نمی‌شویم و آن مسیری را که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند، دنبال می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: اطلاع رسانی مورد قبول است اما نباید به بهانه آگاهی رسانی، در حوزه آبروی نظام، نهادهای نظام و آبروی اشخاص وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه اول نمازجمعه تهران در ادامه مباحث اصول اخلاقی اسلام، انس با خدا را از جمله این اصول دانست و خاطرنشان کرد: از مهمترین موانع یاد خدا، شیطان است که با هفت شیوه مردم را از یاد خدا باز می‌دارد و انسان را دچار غفلت می‌کند.

کد خبر 92379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز