یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: یک فوریت طرح تشکیل موزه تهران به تصویب شورای شهر تهران رسید

پس از پایان یکصدوبیست و چهارمین جلسه شورای شهر، خسرو دانشجو در جمع خبرنگاران حاضرشد وبا اعلام این خبر گفت: با درنظر گرفتن اینکه بیش از100‌سال از تصویب قانون بلدیه شهر تهران می‌گذرد شورای شهر این طرح را ارائه کرد.

دانشجو اظهار داشت: شهرداری و بلدیه‌ای با قدمت تهران ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد که هرکدام از اسناد آنها می‌تواند اساس شکل‌گیری یک موزه باشد.

هدف از تشکیل موزه تهران به گفته سخنگوی شورای شهر ضمن حفظ تاریخ شهر تهران و تمامی اسناد و اشیای با ارزش شهری، به نمایش‌گذاشتن این اشیا برای عموم شهروندان و آشنایی آنان با تاریخ و فرهنگ بلدیه تهران است. 

سخنگوی شورای شهر تهران نظر خود را درباره طرح تقسیم پایتخت تهران به 2بخش و انتقال یک بخش آن به شهری دیگر که از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز مطرح شده بود، اظهارداشت: چنین طرحی در هیچ مقطعی از زمان مورد مشورت شورا نبوده است، بنابراین، این طرح بدون اطلاع شورای شهر تهیه شده است. وی تاکید کرد:‌ دوتکه شدن یا ده تکه‌شدن شهر تهران مشکل پایتخت را برطرف نمی‌کند.

دانشجو ادامه داد: به‌عنوان کسی که تحصیلات مرتبط با حوزه شهری دارد، معتقدم اصلا معضل اصلی ما این نیست که پایتخت کجا باشد بلکه معضل اصلی نداشتن مدیریت واحد شهری است؛ در غیراین صورت مشکلات تهران و سایر کلانشهرها پابرجا می‌ماند و با دوتکه کردن پایتخت در واقع مشکل تهران را به جاهای دیگر منتقل می‌کنیم.

دانشجو اظهار داشت: تهران از معدود شهرهایی است که مدیریت واحد شهری در آن محقق نشده است و با یک درآمد اندک و هزاران معضل و چالش از مدیریت صحیح همین درآمد اندک هم محروم است.

دانشجو در مورد طرح برداشت از حساب ذخیره ارزی برای توسعه مترو که قرار است در مجلس شورای اسلامی یک فوریت آن بررسی شود،  گفت: شورای شهر از هرگونه امکانات و اعتبار جدید برای توسعه حمل‌ونقل عمومی استقبال می‌کند، چرا که معتقدیم شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با اعتبارات و منابع محدود کاری از پیش ببرد.

وی  افزود: متأسفانه در موضوع بودجه مترو و حمل‌ونقل عمومی، برخی مباحث سیاسی وارد شده و توقع شورا این است که نه تنها بدون پیگیری‌های اعصاب خرد کن بودجه پرداخت شود بلکه هنگام پخش بودجه موضوع توسعه مترو و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی اولویت داشته باشد.

دانشجو خاطرنشان کرد: ‌ما انتظار داریم حتی فراتر از قانون کمک‌های دولت به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد زیرا محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه آنقدر زیاد است که با قوانین فعلی امکان جبران عقب ماندگی‌ها میسر نیست و یا جز در فضای دوستانه و تعامل سازنده بین مسئولان ممکن نیست.

این درحالی است که دانشجو معتقد است چنانچه موضع‌گیری‌ها چه از سوی دولت و چه مدیریت شهری منصفانه و دور از نگاه سیاسی باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت انجام کارهای مسئولان باید خدمتگزاری‌ باشد نه درنظرگرفتن مسائل سیاسی گفت: شورای شهر تمام مراقبت خود را می‌کند تا در چارچوب مسئولیتی که به آن واگذار شده بماند و حساسیت‌ها و دعواهایی را ایجاد نکند که دود آن به چشم مردم برود.
دانشجو تصریح کرد: توقع شورا و شهرداری این است که مبالغ مربوط به برخی از حوزه‌ها از جمله حمل‌ونقل عمومی در اولویت باشد.

کد خبر 92008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز