همشهری آنلاین: جولیس گناچاوسکی، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا اعلام می‌گوید تصمیمات FCC برای اعمال بی‌طرفی شبکه‌ای یک پیروزی برای طرفداران خلاقیت و نوآوری در اینترنت به شمار می‌آید

او می‌گوید تصویب و اعمال بی‌طرفی شبکه‌ای به یک پیروزی برای طرفداران اینترنت به عنوان موتور مولد خلاقیت، نوآوری و رشد اقتصادی به شمار می‌آید.

از سال 2005، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) از چهار اصل برای تشویق سرویس‌ دهنده‌های اینترنت (ISP) به اجازه نشر آزاد و بدون محدودیت محتوا بر روی اینترنت استفاده کرده‌است. این اصول به عنوان بیطرفی شبکه‌ای (Net Neutrality) شناخته می‌شوند.

آقای گناچاوسکی هفته گذشته در سخنرانی خود گفت که این اصول به زودی به طور جدی باید توسط تمام بخش‌های مربوط اعمال شود و حتی آن‌ها را به بخش اینترنت موبایل نیز بسط خواهد داد.

از طرفی صنعت اینترنت بی‌سیم به یکی از مخالفان طرح FCC تبدیل شده‌است. شرکت‌های اینترنت بی‌سیم می‌گویند، بی‌طرفی شبکه‌ای در راکد و کم رقیب اینترنت پرسرعت اعمال می‌شود، در بازار پرنوسان بی‌سیم جایی ندارد.

نگرانی شرکت‌های اینترنت بی‌سیم از این است که به دلیل وجود پهنای باند محدود در صنعت بی‌سیم، بی‌طرفی شبکه‌ای به آن‌ها اجازه کنتزل ترافیک را ندهد.

Daily Breeze

کد خبر 91410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز