همشهری آنلاین - رشید عسگری: کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) یک آژانس مستقل دولتی در آمریکاست

fcc

که وظیفه نظارت بین ایالتی و بین‌المللی بر ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، ماهوراه‌ای و کابلی را دارد. این کمیسیون که بر 50 ایالت آمریکا، ناحیه کلمبیا (DC) و سرزمین‌های آمریکایی نظارت می‌کند بر اساس قانون ارتباطات 1934 آمریکا تشکیل شده‌است.

ساختار سازمانی

کمیسیون ارتباطات فدرال توسط 5 عضو مدیریت می‌شود. این اعضا برای یک دوره 5 ساله توسط رئیس جمهور آمریکا معرفی می‌شوند و به تأیید مجلس سنا می‌رسند.

یکی از این 5 نفر نیز توسط رئیس جمهور به عنوان عضو ارشد و رئیس کمیسیون انتخاب می‌شود.

بر اساس قوانین ارتباطات، تنها سه نفر از این 5 نفر می‌توانند عضو یک حزب باشند و هیچ کدام نمی‌توانند دخالت مالی در فعالیت‌های تجاری مرتبط با کمیسیون داشته باشند.

کمیته‌ها و ادارات

کارکنان FCC‌ بر اساس عملکرد تعیین می‌شود. در کل 7 کمیته و 10 اداره استخدامی در کمیسیون وجود دارد.

وظایف کمیته‌ها به شرح زیر است:

  • اخذ درخواست‌ها و رسیدگی به صدور‌ مجوز‌ها و پروانه‌ها
  • رسیدگی به شکایات
  • انجام بازرسی
  • تکمیل و توسعه برنامه‌های تنظیم قوانین و مقررات
  • شرکت در جلسات تنظیم مقررات

کمیته‌های FCC:

کمیته امور دولتی و مصرف کنندگان (Consumer & Governmental Affairs Bureau):

وظیفه تعلیم و اطلاع رسانی مصرف‌کنندگان لوازم و خدمات ارتباطات دور برد را دارد.

کمیته اجرایی (Enforcement Bureau):

قوانین ارتباطی کمیسیون را به اجرا در می‌آورد

کمیته بین‌الملل (International Bureau):

نماینده رسمی کمیسیون در امور بین‌المللی و ماهواره‌ای است

کمیته رسانه‌ای (Media Bureau):

قوانین رادیو‌های AM و FM، ایستگاه‌های پخش تلویزیونی، تلویزیون‌های کابلی و سرویس‌های ماهواره‌ای را تنظیم می‌کند

ارتباطات بی‌سیم (Wireless Telecommunications):

بر تلفن‌‌های سلولار و PCS، پیجرها و رادیو‌های دو طرفه نظارت می‌کند. این کمیته همچنین با هدف تأمین نیاز‌های تجار، هواپیماها و شرکت‌های کشتی‌رانی استفاده از طیف‌های رادیویی را تنظیم می‌کند

کمیته امنیت داخلی و ایمنی عمومی (Public Safety & Homeland Security Bureau):

این کمیته وظیفه آگاه ساختن جامعه در مورد مسائل ایمنی و امنیت داخلی، امنیت ملی، مدیریت بحران و مسائل مرتبط را بر عهده دارد

کمیته همکاری‌های خطوط کابلی (Wireline Competition Bureau):

مسئول سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری شرکت‌های تلفن بین ایالتی و فرا ایالتی است

اداره قضات حقوق اداری (Office of Administrative Law Judges):

سرپرستی جلسات حقوقی و اعلام حکم نهایی در آن‌ها را بر عهده دارد

اداره فرصت‌های تجاری ارتباطات (Office of Communications Business Opportunities):

به کمیسیون در مورد سیاست‌های مرتبط با فرصت‌های تجاری شرکت‌های کوچک، اقلیت‌ها و شرکت‌های ارتباطی با مالکیت زنان مشاوره می‌دهد

اداره فن‌آوری و مهندسی (Office of Engineering And Technology):

به کمیسیون در زمینه فن‌آوری مشاوره می‌دهد

اداره کل امور حقوقی (Office of The General Counsel):

مشاور امور حقوقی و قضایی ادارات و کمیته‌های کمیسیون است

اداره کل بازرسی (Office of Inspector General):

مسئولیت نظارت و انجام بازرسی‌های مرتبط با فعالیت‌های کمیسیون را بر عهده دارد

اداره قانونگذاری (Office of Legislative Affairs):

بخشی از کمیسیون است که ارتباط مستقیم با کنگره ایالات متحده دارد

اداره کل مدیریت (Office of The Managing Director):

به عنوان مدیرعامل رسمی و تحت نظر رئیس کمیسیون عمل می‌کند

اداره روابط رسانه‌ای (Office of Media Relations):

رسانه‌ها را در جریان تصمیمات و اخبار کمیسیون قرار می‌دهد

اداره برنامه‌ریزی استراتژیک و تحلیل سیاست‌ها (Office of Strategic Planning & Policy Analysis):

با بخش‌های مختلف کمیسیون از جمله رئیس، اعضای کمیسیون، کمیته و دفاتر دیگر برای تعیین استراتژی‌ها و سیاست‌های کلی همکاری می‌کند

اداره گوناگونی محل کار (Office of WorkPlace Diversity):

در مورد مسائل مربوط به گوناگونی نیروی کار، استخدام افراد و فرصت‌های مساوی شغلی به کمیسیون مشاوره می‌دهد

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به هیچ وجه در زمینه اینترنت ورود نمی‌کند و بنابراین مقوله سیاستگذاری برای اینترنت و فراهم کنندگان خدمات اینترنتی (ISPs) را ندارد

کد خبر 91228