دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

شما می‌توانید پای گوشت و سیب زمینی را با پوره سیب زمینی به صورت داغ میل کنید

آشپزی

زمان تهیه: 50 دقیقه به علاوه زمان سرد شدن
زمان پخت: 20 دقیقه
برای 6 نفر

مواد لازم برای نان شیرینی

آرد: 300 گرم به علاوه مقداری برای پاشیدن روی آن
نمک: به مقدار لازم
کره: 75 گرم
روغن نباتی: 75 گرم
آب: 6- 5 فاشق غذاخوری
شیر برای جلا دادن: یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل پای

پیاز خرد شده: یک عدد
هویج خرد شده: 2 عدد
گوشت گوساله چرخ کرده: 250 گرم
کچاب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری    
آرد: یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
فلفل سیاه: به مقدار لازم
 سیب زمینی پخته وخرد شده: یک عدد بزرگ

طرز تهیه:

1- برای نان پای: کره را حرارت داده، آرد و نمک را به آن اضافه کنید. 5 قاشق غذاخوری آب سرد درون آن بریزید و مخلوط را به صورت توپ درآورید. در صورت لزوم می توانید از آب بیشتری  استفاده کنید،  سپس 20 دقیقه آن را در جایی گذارده تا سرد شود.

2- در یک قابلمه متوسط پیاز، هویج و گوشت را با حرارت زیاد سرخ کنید، تا قهوه ای رنگ شوند، سپس حرارت را کم کرده، کچاب گوجه فرنگی، آرد و چاشنی‌ها را به آن اضافه کنید.

3- آن‌ها را برای یک دقیقه بپزید،  سپس سیب زمینی‌ها را همراه با 150 میلی‌گرم آ ب به مخلوط فوق اضافه کرده، بگذارید بجوشند،  سپس حرارت را کم کرده،  تا 15 دقیقه دیگر بگذارید بجوشند،  پس از آن صبر کنید تا سرد شوند.

4- فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد یا 6 گاز حرارت دهید. روی خمیر آرد بپاشید و با وردنه   3‌/2 آن را در کف و کناره‌های قالب کیک 20 سانتی‌متری چهارگوش با 4 سانتی‌متر عمق پهن کنید.

5- مایه پای خنک شده را اضافه کنید،  سپس باقیمانده خمیر را روی آن پهن کنید.       کناره‌های خمیر را کمی مرطوب کنید و به سمت پایین فشار دهید تا خوب بچسبد.

6- با یک چنگال روی پای،  رد بیاندازید سپس برای جلا و لعاب مقداری شیر روی آن بریزید و به مدت 30 دقیقه آنرا حرارت دهید تا طلایی رنگ شود. شما میتوانید پای آماده شده را با سس گوشت یا پوره سیب‌ زمینی میل کنید.

کد خبر 91214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز