گروه سیاسی: پیکر مطهر حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی از مراجع عظام تقلید در قم در میان حزن و اندوه انبوه مردم شیفته خاندان عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

منابع خبری که حضور پرشکوه مردم در این مراسم را کم نظیر خوانده اند، با ارسال گزارش‌هایی به پوشش خبری این تشییع پرداختند. در این مراسم به گزارش ایرنا، پیکر مطهر آن مرحوم پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم، در کنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طواف داده شد و پس از عزاداری و سوگواری ، توسط آیت‌الله وحید خراسانی بر پیکر آیت‌الله تبریزی نماز گزارده شد و سپس پیکر این عالم بزرگوار در جوار بارگاه کریمه اهل بیت در مسجد بالاسر به خاک سپرده شد.

در مسجد بالاسر بزرگانی از جمله: آیت‌الله حائری یزدی موسس حوزه ‌علمیه قم ، آیت‌الله ‌گلپایگانی، آیت‌الله بهاء‌الدینی و آیت‌الله خوانساری مدفون می‌باشند.
در مراسم تشییع، اقامه نماز و تدفین پیکر حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی حضرات آیات عظام وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، صانعی،  جوادی آملی، مصباح یزدی ، محمدی گلپایگانی، نماینده مقام معظم رهبری، سعیدلو معاون اجرایی رییس جمهوری ، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ، بسیاری از مقامات کشوری و لشکری و نیز شخصیت‌هایی از کشور کویت، بحرین، قطر، امارات، لبنان، سوریه و عربستان حضور داشتند. به همین مناسبت شب گذشته از سوی مقام معظم رهبری مراسم بزرگداشتی در مسجد اعظم قم برگزار ‌شد.
شهر مقدس قم در سوگ ارتحال حضرت آیت‌الله حاج میرزا جواد تبریزی دیروز تعطیل رسمی بود و تا فردا در این شهر عزای عمومی اعلام شده است . دروس حوزه علمیه قم نیز به مدت دو روز تعطیل شد.

کد خبر 9120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز