محمدباقر قالیباف: دفاع مقدس این بزرگ‌ترین کارگاه حماسی انقلاب اسلامی مدیون شهیدان، جانبازان و ایثارگران دلاوری است که در آن ایام الهی از همه جلوه‌های فریبنده دنیا گذشتند و پیام امام خویش را لبیک گفتند و خود را در مقابل «امتحان الهی» قرار داده و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

این برکت‌های آسمانی فارغ از تمامی گرایش‌های زمینی به‌صورت گمنام و بدون هیچ چشمداشتی، همه داشته‌ها و انباشت‌های خود را که جانشان بود، در روزگار سختی و بلا به عرصه آوردند و حاضر شدند آن‌را بی‌توقع در راه دفاع از دین، استقلال میهن و آزادی مردم عرضه کنند؛ مجاهدینی که هیچ امری را بالاتر و مهم‌تر از عمل به تکلیف و مجاهدت صادقانه و بی‌ریا نمی‌دانستند.

چه بسیارند جوامعی که از نعمت وجود چنین اساطیر و قهرمانانی محروم بوده‌اند و برای جبران آن به اسطوره‌سازی دروغین دست زده‌اند و چه افتخار عظیمی است برای ملت بزرگ ایران که آوازه صبر و پایداری فرزندانش الگویی برای رستاخیزی همه ملل شده است.

دفاع مقدس مبدأ هویت انقلاب ماست و ارزش‌های بی‌بدیلی نظیر انسانیت، ایرانیت و اسلامیت در این هویت انقلابی متبلور شده است.

در گذشته‌های دور این سرزمین، اثری از مفاهیمی همچون جهاد، ایثار، جانباز، شهید، آزاده و بسیجی با این همه رنگ و الوان زیبا و بی‌نظیر یافت نمی‌شود و اینها مصادیقی هستند که در دوران دفاع مقدس آفریده و احیا شدند و اینک هویت ایرانیان را شکل می‌دهند و به‌صراحت می‌توان گفت این مفاهیم و مضامین، سرمایه‌های بزرگ معنوی و اجتماعی امروز ما هستند و پاسداری از آنها وظیفه همه کسانی است که در آن سال‌های صبر و مقاومت حضور داشته و در خلق آن حماسه‌آفرینی‌های بزرگ سهیم و شریک بوده‌اند.

دفاع مقدس فتح‌الفتوح ارزش‌ها و میراث مشترک و سند افتخار جاودان تمام فرزندان این آب و خاک است که قابل مصادره به غیر نیست؛ زیرا که شأن آن والاتر و بالاتر از حب و بغض‌های زودگذر و سیاست‌بازی‌های تهی از صداقت است.

روحیه ایثارگری که ما را در جنگ به پیروزی رساند چشمه‌ای زلال بود که برمبنای آن همه ایرانی‌ها سوای علایق و سلایق سیاسی یا طبقات اجتماعی‌شان، برای هدفی بزرگ که همانا پیروزی و سربلندی ایران اسلامی بود یکدل و یکصدا شده بودند.

کد خبر 91178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز