گروه سیاسی: معاون اول رئیس‌جمهوری درباره امکان تغییر وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس گفت:

امکان تغییر یا عدم‌تغییر اسامی وجود دارد اما بنده تا این لحظه از تصمیم آقای احمدی‌نژاد مبنی بر تغییر اسامی خبر ندارم.

محمدرضا رحیمی که در غیاب محمود احمدی‌نژاد، زنگ روز اول بازگشایی مدرسه‌ها را صبح دیروز در مدرسه راهنمایی دختران عترت می‌نواخت، در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤالی مبنی بر امکان تغییر فاطمه آلیا به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد: هم‌اکنون اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم و علت آن این است که طی این مدت وقت خود را صرف تشکیل دولت جدید کرده‌ایم اما امیدوارم با بازگشایی مجلس، دکتر احمدی‌نژاد 3وزیر باقیمانده را معرفی کند.

3وزیر مشخص شده‌اند

اما ایرج ندیمی که در زمان اشتغال رحیمی در معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری، مشاور وی بود، و هم‌اکنون نیز مشاور این معاونت بی‌معاون است، به اندازه معاون اول رئیس‌جمهوری درباره نام 3وزیر باقیمانده تردید ندارد.

ایرج ندیمی، مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، با اعلام اینکه وزیران پیشنهادی 3وزارتخانه نیرو، آموزش و پرورش و رفاه هفته آینده به مجلس معرفی خواهند شد افزود: احتمال تغییر در معرفی یکی از وزیرانی که پیش از این به مجلس معرفی شده بود وجود دارد.

وی البته به مهر گفت: همه مباحث مربوط به معرفی وزیران پیشنهادی 3 وزارتخانه باقیمانده به مجلس بعد از برگشت رئیس‌جمهور از سفر به نیویورک بررسی خواهد شد.ندیمی خبر داد: در حال حاضر 3وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های نیرو، آموزش و پرورش و رفاه مشخص شده‌اند.

تغییر در یکی از نام‌ها

ندیمی اما با خودداری از معرفی این 3نام، تصریح کرد: احتمال تغییر در معرفی وزیران پیشنهادی وجود دارد البته ممکن است در یکی از وزارتخانه‌ها تغییر صورت بگیرد نه در همه آنها.

البته قرار است3 وزیر پیشنهادی به‌صورت همزمان مشخص و به مجلس معرفی شوند.
وی با تاکید بر اینکه در مواضع رئیس‌جمهور نسبت به گذشته هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر معرفی افرادی است که در همان مرحله نخست با رای اعتماد بالا مشغول به کار شوند وگرنه تا‌کنون نظر بر این است که شخصیت افراد حفظ شود.

مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه قرار است ملاحظاتی درباره معرفی وزیران صورت بگیرد ادامه داد: این ملاحظات در راستای تامین نظر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر عزیزان کشور است که البته این ملاحظات باید از سوی آقای احمدی‌نژاد صورت پذیرد.

تغییر نمی‌کند

یک روز پیش از رحیمی و ندیمی، اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس‌دفتر و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا وزرای پیشنهادی نیرو و آموزش و پرورش برای معرفی به مجلس تغییر خواهند کرد یا خیر، از عدم‌تغییر نام‌های پیشین خبر داده بود.
وی همچنین گفته بود: ما منتظریم تا تعطیلات مجلس پایان یابد.

کد خبر 91121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز