دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: همیشه سه یا چهار ساعت میان آخرین وعده غذایی اصلی‌تان با ورزشی که انجام می‌دهید، فاصله بیندازید

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، تورستن آلبرز، کارشناس تغذیه در موسسه پیشگیری و مدیریت سلامت آلمان هشدار می‌دهد، دویدن با شکم پر برای دستگاه گوارشی خطرناک است و احتمال دارد به آن صدمه بزند. به گفته وی، در این صورت احتمال تهوع و اسهال وجود دارد.

بهتر است خوراک مختصری را پیش از ورزش بخورید، مثلا یک تکه کوچک نان با پنیری که روی آن مالیده شده است. موزی که زیاد رسیده نباشد، تغذیه بهتری است، زیرا از افزایش سریع سطح قند خون جلوگیری کرده و هضم نشاسته و گلوکز آن راحت است.

آلبرز می‌گوید: "علاوه بر این، این میوه حاوی فراکتوز یا لاکتوز نیست که گاهی اوقات موجب مشکلات شکمی می‌شوند. امکان نفخ هم کاهش می‌یابد، زیرا موز فیبر چندانی ندارد."

اگر می‌خواهید بعد از ورزش غذا بخورد، بهترین حالت این است که در یک تا دو ساعت پس از تمرین این کار را بکنید. آلبرز می‌گوید، این بهترین زمانی است که مواد مغذی در بدن فرآوری می‌شوند. اگر می‌خواهید حجم بدن‌تان اضافه شود، بهترین کار خوردن یک گرم کربوهیدرات و نیم گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. "باید میزان چربی اندک باشد."

برای مثال، ورزشکاری با 75 کیلوگرم وزن باید 100 گرم ماکارونی با مقداری سوس گوجه یا یک تکه کامل نان جو با مقداری میوه و ماست بخورد.

از سوی دیگر، اگر هدف ورزش‌تان کاهش وزن است و نه افزایش حجم، فقط باید نیمی از مقادیر ذکر شده کربوهیدرات‌ها را بخورید. آلبرز می‌گوید: "نوشیدنی پروتئینی مانند آنهایی که در باشگاه‌های بدنسازی فروخته می‌شود، همراه با نیم لیتر شیر، کفایت می‌کند."

کد خبر 90443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز