فرهنگسرای فناوری اطلاعات با مشارکت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، فرهنگسرای رازی، شهرداری منطقه‌11، نشریه دنیای بازی و شرکت سهند ارتباط خاورمیانه، چهارمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای(جام رمضان)را از چهارم لغایت چهاردهم شهریور در فرهنگسرای رازی برگزار کرد.

این مسابقات با هدف غنی‌سازی‌ اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و آشناسازی خانواده‌ها با آسیب‌ها و نیز مزایای رسانه‌های نوظهور و نیز ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های آنان در این زمینه در ماه مبارک رمضان در 3رشته انفرادیFifa2009، Pro 2009 و اتومبیلرانی NFS ویژه آقایان گروه سنی 18 تا 25سال برگزار شد.

علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقات تا 2 شهریور مهلت داشتند در جام رمضان ثبت نام کنند و نیز با توجه به محدویت در ثبت‌نام تیم‌ها، اولویت با کسانی بود که زودتر نام‌نویسی کردند. چهارمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان جام رمضان با حضور 108 شرکت‌کننده و انجام 462 مسابقه از 7 تا 14 شهریور به همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

 آیین اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های رایانه‌ای جام رمضان همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور شرکت‌کنندگان و مسئولان فرهنگسرای رازی، فرهنگسرای فناوری اطلاعات و انجمن بازی‌های رایانه‌ای ایران برگزار و از نفرات برگزیده این مسابقات تقدیر به عمل آمد.این مراسم که در تالار اجتماعات فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شد با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش‌سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام ‹‹حسینی منتظر›› ادامه پیدا کرد.

سپس دکتر ملکی؛ روانشناس و استاد دانشگاه در سخنانی به بیان نکاتی در مورد چگونه برخوردکردن با بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و گفت: ‹‹جذاب بودن این بازی‌ها باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به آن برای مدت زمان طولانی مقابل رایانه نشسته و در بازی غوطه‌ور شوند. درصورتی که باید مراقب‌بود تا برای سرگرم شدن با بازی‌های رایانه‌ای کوتاه‌ترین زمان ممکن انتخاب شود.››

وی با بیان اینکه متأسفانه عدم‌تنوع تفریحات سالم و پرهزینه بودن تفریحات در جامعه ما باعث گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت بازی‌های رایانه‌ای می‌شود، افزود: ‹‹ به همین دلیل است که باید تا حدودی به نوجوانان و جوانان حق داد که جذب گرما و هیجان بازی‌های رایانه‌ای شوند.››وی ادامه داد: ‹‹البته نوجوانان هم باید این حق را به ما بدهند که از آنها بخواهیم نسبت به این بازی‌ها شناخت بیشتری پیدا کنند و بازی‌هایی را انتخاب کنند که هیجان آنها در حد متعادل باشد.››

این روانشناس همچنین از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای خواست تا هنگام بازی‌ها آب زیاد بنوشند تا استرس آنها کمتر شود.در انتهای این برنامه بیانیه هیأت داوران مسابقات قرائت و نفرات اول تا سوم هر رشته معرفی شدند که بر این اساس مرتضی منتظر الظهور، آرش خامنه‌ای و حامد نقشینه‌فر در رشته فیفا، مسعود رمضانی، مهدی معنی و بابک آقایی در رشته (PES) و هادی بصیری، جاوید مجلل در رشته (NFS) حائز رتبه‌های برتر شدند. از نفرات اول در هر رشته از این مسابقات برای حضور در تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور برای حضور در المپیک 2012 لندن دعوت می‌شود.

کد خبر 90430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز