یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه استان‌ها- نگار صادقی: بیش از یک ماه است که از قول مسئولان استان مرکزی و شرکت واگن‌سازی پارس برای حل مشکل بزرگترین کارخانه تولید واگن در کشور می‌گذرد، اما هنوز همه معوقات پرداخت نشده است.

 به دنبال افزایش اعتراض کارگران واگن‌سازی پارس و اعتصاب آنها دولت اعلام کرد که 14 میلیارد و 700 میلیون تومان در اختیار واگن‌سازی پارس قرار می‌دهد تا مشکلات مالی این شرکت حل شود.

محمدرضا مداحی، نایب‌رئیس شورای کارخانه واگن‌سازی پارس در این ارتباط به همشهری گفت: هنوز هیچ پولی در اختیار شرکت قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اخبار سراسری و استانی مبنی بر تزریق این پول به کارخانه ادامه داد: طلبکاران شرکت به دنبال انتشار این خبر هر روز به کارخانه مراجعه می‌کنند و درخواست پرداخت معوقه‌هایشان را دارند، این در حالی است که پولی به ما ندادند اما خبر آن را در بوق و کرنا کردند.

غلامرضا رزازی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی پارس با بیان این که بخشی از معوقات کارگران این شرکت طی 2، 3 هفته اخیر در چند مرحله پرداخت شده است افزود: قرار شده باقی معوقات هم در چند مرحله پرداخت شود.

وی از اعلام رقم معوقات کارگران این کارخانه خودداری کرد و اظهار داشت: در حال حاضر کارگران کارخانه هیچ مشکلی در رابطه با دریافت حقوقشان ندارند.رسیدن به ایام بازگشایی مدارس کارگران را بیش از پیش بی تاب کرده است، خرید کیف و کفش، پرداخت هزینه تحصیلی و رسیدن موعد اقساط عقب افتاده، آنها را در شرایط سختی قرار داده است.

عده‌ای از آنها که باید جریمه دیرکرد وام‌های بانکی خود را بپردازند مسئولان شرکت را مقصر می‌دانند و می‌گویند چرا کارگران باید جریمه دیرکرد معوقات خود را بپردازند در حالی که شرکت حقوقشان را پرداخت نکرده است.

نایب‌رئیس شورای کارخانه واگن‌سازی پارس با بیان این که ما وظیفه خود را در این ارتباط انجام داده و اعتراض کارگران را به گوش مسئولان رساندیم ادامه داد: حال می‌ماند که مسئولان چه تصمیمی برای حل این مشکل بگیرند و آرامش را به جامعه کارگری بازگردانند.

وی با بیان این که مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط و استانداری هنوز هیچ پاسخی به نامه کارگران نداده‌اند گفت: آنها فقط به دادن وعده اکتفا کرده‌اند و مشکل کارگران هم حل نشده است.

نایب‌رئیس شورای کارخانه واگن‌سازی پارس تعداد کارگران این کارخانه را به همراه پیمانکارانش حدود 2 هزار نفر ذکر کرد و افزود: پیمانکاران این شرکت 5 ماه است که پولی دریافت نکرده‌اند و این امر باعث شده تا آنها هم توان پرداخت حقوق کارگران خود را نداشته باشند.

وی با طرح این سؤال که معلوم نیست نماینده‌های استان و مسئولان استانداری و وزارتخانه‌های کار و صنایع چه فکری برای ما خواهند کرد گفت: بارها با ارسال نامه‌های متعدد از مسئولان، خواسته‌ایم به داد واگن‌سازی پارس برسند.

رزازی، مدیرعامل واگن پارس گفت: کارگران شرکت هم اکنون در حال دریافت معوقات خود هستند.مداحی، نایب‌رئیس شورای کارخانه واگن سازی پارس نیز با بیان این که چندی پیش کارگران سالن غذاخوری خود را برای تعمیر تخریب کردند گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیر سالن غذاخوری است.

کد خبر 90370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز