پنجشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه‌های پزشکی استرالیایی 8 سپتامبر (17 شهریور) به اصول راهنمایی دولتی اعتراض کردند

که به دکترهای محروم از خواب پیشنهاد کرده است، تا حداکثر 6 فنجان قهوه بنوشند، تا بتوانند در هنگام شیفت‌های طولانی هشیاری‌شان را حفظ کنند.به گزارش خبرگزاری فرانسه این پیشنهادات در یک سند خط‌‌ مشی دولت استرالیا در مورد نحوه کنترل خطر خستگی، به عمل آمده است، که اعلام می‌کند: "استفاده راهبردی از کافئین... مفید خواهد بود."

این سند می‌افزاید: "دوز پیشنهادی برای کاهش طولانی‌مدت و قابل‌توجه خواب در حین شیفت شب، 400 میلی‌گرم توصیه شده است... که معادل پنج تا شش فنجان قهوه است."

این سند می‌افزاید نوشیدنی‌های انرژی‌زا هم درمانی برای دکترهای خواب‌آلوده است، اما قهوه یا قرص‌های کافئین توصیه می‌شود چرا که به سادگی در دسترس و ارزان هستند.

 انجمن پزشکی استرالیا (AMA) این اصول راهنما را "نگران‌کننده"  توصیف کرد و گفت دکترهایی که در شیفت‌هایی طولانی تا 80 ساعت کار می‌کنند، باید زمان‌های استراحت کافی در میانه این شیفت‌ها داشته باشند."

این موضوع پس از آن مورد توجه قرار گرفت که یکی از انجمن‌های پزشکی در کوئینزلند استرالیا در نظرخواهی از پزشکان شاغل، مشکلات عمده‌ای در رابطه با خستگی را گزارش کرد، از جمله جراحانی که در اتاق عمل به خواب می‌روند.

 در مقابل مقامات دولتی از این اصول راهنما دفاع می‌‌کنند، و می‌گونید در شیفت‌‌های طولانی مدت زمان کافی برای خواب به دکترها داده شده است.

آنها می‌گویند کافئین یک ماه محرک شناخته شده است و هنگامی که فرد  تحت فشار کاری قرار دارید، می‌تواند به شما کمک کند.

به گفته آنها بررسی‌های بین‌المللی در گستره‌ای از مشاغل مختلف نشان داده است که کافئین می‌تواند هشیاری و قدرت عملکرد افراد را افزایش دهد.

 [نشانه‌های مصرف زیاد کافئین]

آیا کافئین می‌تواند شما را بکشد؟]

کد خبر 90112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز