چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۵۱
۰ نفر

جمعی از دانشجویان رشته باستان شناسی و هنر با مشارکت معاونت فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور آشنایی شهروندان تهرانی به ویژه کودکان و نوجوانان از دیروز تا پنج خردادماه موزه سیار برپا کردند.

دکتر رامین مدیر کل امور فرهنگی و حمایت از تشکل های غیردولتی با اعلام این خبر گفت: موزه سیار در قالب یک اتوبوس طراحی شده است و فضای داخلی آن با استفاده از امکانات سمعی و بصری و در قالب عکس، اسلاید، فیلم، نمایش عروسکی و مولاژ به  آموزش مفاهیم میراث در حوزه های ملی، تاریخی، طبیعی و دینی می پردازد.

دکتر رامین ضمن فراگیر خواندن برنامه موزه سیار گفت: در راستای ضرورت آشنایی مردم با موزه ها و با توجه به مشغله های روزمره شهروندان تهرانی و معضل ترافیک در کلان شهر تهران تصمیم گرفتیم «موزه» را به میان مردم ببریم.

در همین راستا همراه با موزه سیار، تئاتر آموزشی «میم مثل موزه» در ایام هفته میراث فرهنگی در سطح مدارس تهران به نمایش درمی آید و در قالب هفتاد اجرا دانش آموزان را با مفاهیم موزه و آثار تاریخی _ فرهنگی ایران آشنا می کند.مسابقات حضوری و اهدای بلیت رایگان بازدید از موزه ها از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در حاشیه موزه سیار است.

کد خبر 90

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز