همشهری آنلاین: ریچارد روبرتز قاضی فدرال دادگاه منطقه‌ای واشنگتن "اف بی آی" را موظف کرد که گزارشی از نحوه خارج ساختن اعضای خانواده "اسامه بن لادن" رهبر القاعده و همچنین خانواده پادشاه سعودی بلافاصله بعد از عملیات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 را ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، در بیانیه ای که برای مطبوعات از سوی سازمان غیر دولتی Judicial Watch منتشر شده آمده است: "ما خوشحالیم که به اف بی آی اجازه مخفی کردن سر نخ ها و بازی کردن با روند اسناد باز داده نشد. ملت آمریکا حق دارد بداند چرا اعضای خانواده پادشاه سعودی و خانواده اسامه بن لادن در روز های بعد از واقعه 11 سپتامبر از توجه خاصی نسبت به خود برخوردار شدند".

این سازمان در سال 2003 "اف بی آی" را به خاطر عدم در اختیار گذاشتن اطلاعات در خصوص خارج سازی خانواده افراد یاد شده توسط هواپیماهای چارتر کمپانی ها خصوصی دادگاهی کرده بود.

بنا به گزارش Judicial Watch طی روزهای 11 تا 15 سپتامبر سال 2001 توسط چهار فروند هواپیمای چارتر 142 نفر از نمایندگان عربستان سعودی از جمله اعضای خانواده پادشاه سعودی و اسامه بن لادن و 160 نفر از اتباع این کشور که از کمپانی های خصوصی هوایی استفاده کرده بودند به سرعت از آمریکا خارج شدند.

به ادعای این سازمان نیروهای امنیتی آمریکا تا کنون از در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل این موضوع خودداری می کنند.

از 19 نفری که در عملیات 11 سپتامبر دست داشته اند 15 نفر تبعه عربستان سعودی بودند. اسامه بن لادن طراح و رهبر این عملیات و رییس القاعده از خانواده سرشناس و ثروتمند سعودی بشمار می آید.

Judicial Watch تلاش می کند که ثابت کند که چرا ماموران امنیتی و ساختارهای انتظامی آمریکا اجازه دادند اتباع عربستان سریعا خارج شوند و در عین حال تحقیقات و بازجویی های لازم را در این زمینه انجام ندادند.

کد خبر 8964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز