مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط چهار متروی تهران یکی از خطوط هفت گانه متروی پایتخت است که جنوب شرقی تهران را با گذر از ایستگاه‌های متعدد به جنوب غربی آن متصل می‌کند.

خط ۴ مترو تهران

اين خط كه داراي 21 ايستگاه است و در نقشه مترو با نوار زرد شناسايي مي‌شود از ميدان شهيد كلاهدوز در جنوب شرق تهران آغاز و در ارم سبز در غرب تهران پايان مي‌يابد. اين خط داراي يك انشعاب فرعي است كه به سمت فرودگاه مهرآباد مي‌رود.

  • ايستگاه‌هاي اين خط:

شهيد كلاهدوز، نيروي هوايي، نبرد، پيروزي، شيخ الرئيس، ميدان شهدا، دروازه شميران، دروازه دولت، فردوسي، تئاتر شهر، ميدان انقلاب اسلامي، توحيد، شادمان، دكتر حبيب اله، استاد معين، ميدان آزادي، بيمه شهرك اكباتان و ارم سبز. انشعاب دوم از ايستگاه بيمه به سمت دو ايستگاه پايانه يك و دو فرودگاه مهرآباد و پايانه چهار و شش اين فرودگاه .

  • تقاطع با خطوط ديگر:

خط چهار متروي تهران در ايستگاه ميدان شهدا با خط 6 مترو( در دست احداث)، در ايستگاه دروازه شميران با خط دو، در ايستگاه دروازه دولت با خط يك، ايستگاه تئاتر شهر با خط سه، ايستگاه توحيد با خط هفت( در دست بهره برداري)، در شادمان با خط دو و در ارم سبز با خط پنج تقاطع دارد.

  • تقاطع با خطوط اتوبوس‌هاي تندرو(BRT)

اين خط در ايستگاه شهيد كلاهدوز با خط سه اتوبوس‌هاي تندرو و در ايستگاه‌هاي دروازه دولت، تئاتر شهر، ميدان انقلاب، توحيد، استاد معين، ميدان آزادي به خط يك اين اتوبوس‌ها متصل شده‌اند.

ويژگي‌هاي اين خط:

خط چهار مترو يكي از خطوطي است كه بيشترين تقاطع را با ساير ايستگاه‌هاي مترو و اتوبوس هاي تندرو را دارد. اين خط 21 كيلومتر است.

کد خبر 89380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز