همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران که دغدغه مردم است باید عادلانه و منطبق با قانون باشد

به گزارش مهر، سید ابراهیم رئیسی یکشنبه در حاشیه مراسم تودیع حجت الاسلام رازینی و معارفه حجت الاسلام منتظری به عنوان رئیس جدید دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران گفت: در رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و آشوبگران رسیدگی به تخلفات و جرائمی که پس از انتخابات انجام شد وظیفه قوه قضائیه دادرسی عادلانه است و این دادرسی عادلانه باید نسبت به همه کسانی که جرمی مرتکب شده، اغتشاش کرده، به اموال عمومی آسیب زده اند و تشویش اذهان عمومی کرده اند و کسانی که حقوق متهمین را رعایت نکرده اند اجرا شود. نکته اساسی آن است که رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران که دغدغه مردم است عادلانه باشد و ما پیگیری می کنیم چه در مراحل تحقیق و چه در صدور حکم برخورد عادلانه و منطبق با قانون باشد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: آنچه مورد انتظار مردم است آن است که با جرائم و تخلفات به صورت قانونمند برخورد شود.

وی بر دقت و سرعت رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: این دو محور کاری خواهد بود و تاکید ما به دست اندرکاران این پرونده‌ها و قضات آن است که دقت لازم را برای دادرسی عادلانه و سرعتی که مد نظر مردم است صورت دهند.

رئیسی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان توقف جلسات بعدی دادگاه وجود دارد گفت: هیئتی که روز گذشته حکم آن را ریاست قوه قضائیه صادر کرد، تشکیل جلسه نداده است و به امید خدا در اسرع وقت جلسه را تشکیل خواهد داد تا با حضور دست اندرکاران این پرونده‌ها (دادستان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی) روند کار پیگیری شود.

کد خبر 89043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز