مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دکتر غلامعلی لیاقتی بنیانگذار علم آکوستیک در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی ایران روز گذشته در 81سالگی دار فانی را وداع گفت

به گزارش مهر، دکتر لیاقتی که تمامی زندگی حرفه‌ای خود را برای بنیان نهادن و گسترش علم آکوستیک در کشور صرف کرد، پاییز سال 1307 در تهران و در خانواده‌ای از اهالی آذربایجان متولد شد؛ تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی در دبستان ترغیب و دوره متوسطه خود را در دبیرستان‌های ایرانشهر، فیروز بهرام و البرز گذراند.

در سال 1333 با اخذ درجه لیسانس در مهندسی برق رتبه اول را از هنر سرای عالی دانشگاه امیر کبیر کسب کرد و با اخذ درجه فوق لیسانس مخابرات از دانشگاه کالسروهه موفق شد سال 1341 زیر نظر پروفسور مانکه با ارایه رساله الکتروآکوستیک در مورد اندازه‌گیری و تحقیق در میدان‌های صوتی به درجه دکترا نایل شده و بعد به عنوان استاد بنیانگذار علم آکوستیک در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در تهران مشغول به کار شود.

آموزش و تدریس آکوستیک و علوم مرتبط با صوت و مخابرات در دانشگاه‌های پلی‌تکنیک، خواجه نصیر، علم و صنعت، تهران و...همکاری در برگزاری همایش‌های تخصصی آکوستیک در معماری، طراحی دهها تالار و سالن آکوستیک، نگارش صدها مقاله تخصصی و... از جمله فعالیت‌های دکتر لیاقتی بود.

از آثار دکتر لیاقتی می‌توان به کتاب‌های فیزیک عمومی برای همه، راهنمایی در فن تلفن و آکوستیک در طراحی استودیوها و تالیف کتابهای فن سوئیچینگ و الکتروآکوستیک کاربردی و تنظیم جزوات متعدد در فن بلفن و آکوستیک در معماری اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر این استاد فردا از ساعت 30/8 صبح از مقابل بیمارستان تهران کلینیک به سمت بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

ضمنا مراسم ترحیم دکتر لیاقتی روز سه شنبه 10 شهریورماه از ساعت 30/15 الی 17 در مسجد جامع شهرک قدس برگزار خواهد شد.

کد خبر 88964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز