دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه بورس: سرانجام پس از چند روز سکوت، رئیس سازمان بورس از احتمال تأیید صلاحیت علی رحمانی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس خبر داد.

علی صالحی آبادی دوشنبه 29 آبان با خبرگزاری‌های ایسنا ، فارس و مهر گفت‌وگو کرده و اطلاعات جدیدی درباره تعیین مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار ارائه داده و گفته ،  صلاحیت اولین مدیرعامل شرکت سهامی بورس در شرایطی توسط هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق به عنوان نهاد ناظر تأیید شده که با ارسال صورت جلسه هیأت مدیره شرکت بورس و معرفی رسمی علی رحمانی مدیریت وی قطعی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسات غیررسمی هیأت مدیره شرکت بورس بعد از رایزنی و بررسی‌ها بالاخره در هفته پیش نتیجه داد و علی رحمانی به عنوان منتخب هیأت مدیره شرکت بورس در هفته گذشته به طور غیررسمی به سازمان بورس معرفی شد.

علی صالح آبادی رئیس و سخنگوی بورس اظهار داشت: صلاحیت علمی و عملی علی رحمانی مورد بررسی‌های لازم قرار گرفت که با تأیید هیأت مدیره سازمان بورس همراه شد. از دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار منعی و مشکلی در مدیر عاملی وی وجود ندارد و نامبرده عهده‌دار سمت مدیرعاملی شرکت سهامی بورس خواهد بود.

وی در برابر این پرسش که چرا تأیید صلاحیت رحمانی به طور رسمی از جانب سازمان بورس اعلام نشده، تصریح کرد: جلسات هیأت مدیره شرکت بورس با حضور نماینده سازمان بورس به عنوان ناظر رسمیت می یابد در حالی که معرفی رحمانی در جلسات غیررسمی این هیأت مدیره بوده است لذا منتظر ارسال صورت جلسه هیأت مدیره شرکت بورس به سازمان هستیم تا به طور رسمی اولین مدیرعامل شرکت سهامی بورس اعلام شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه‌اندازی بورس نفت تأکید کرد و گفت : مراحلی وجود دارد که همکاری وزارت نفت را می‌طلبد، با توجه به این که قرار است محصولات وزارت نفت در این بازار عرضه شود طبیعتاً همکاری تنگاتنگ وزارت نفت جدی است، لذا برای عملی شدن این کار پیشنهاداتی در راستای عملی شدن مراحل این بورس به وزیر نفت داده شده که وی باید دستور مساعد را صادر کند.

او در ادامه با اشاره به این که سازمان بورس در راه‌اندازی بورس نفت قطعاً کمک خواهد کرد، گفت: از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد و آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

صالح‌آبادی در ادامه به طی شدن مراحل تشکیل شرکت بورس کالا اشاره کرد و گفت: در حال بررسی هستیم که امیدواریم تا پایان سال شرکت بورس کالا راه‌اندازی شود.

او درباره عرضه سهام مس، فولاد مبارکه و مپنا روی تابلوی بورس، گفت: شرکت مس، افزایش سرمایه داده‌ که این افزایش به دلیل یکسری از مشکلات و ایراد در مصوبه توسط اداره ثبت مصوبه‌ها برگشت داده شده است، لذا تا حل نشدن مشکلات پیش آمده نمی‌توان این سهام را بر روی تابلوی بورس داشت. هم‌چنین درخصوص درصد عرضه سهام فولاد مبارکه و مپنا نیز در حال مذاکره هستیم.

او درباره دیرکرد ورود سهام این شرکت‌ها بر روی تابلوی بورس گفت: به هر حال شرکت‌ها دارای مشکلاتی هستند که اگر حل نشود با ورود به بورس مشکلات بعدی را به وجود خواهند آورد، ما نیز در مورد ورود این شرکت‌ها عجله داریم اما متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند. 

صالح‌آبادی از تصویب دستورالعمل بازار اولیه در جلسه شورای  بورس خبر داد و افزود: این دستورالعمل در دستور کار شورای بورس قرار گرفته و تصویب خواهد شد و پس از تصویب رسماً کار بازار اولیه شروع خواهد شد که با این وجود شرکت‌های سهامی‌ عام باید از سازمان بورس مجوز بگیرند.

صالح‌آبادی در پایان گفت: سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به زودی عرضه می‌شود.

کد خبر 8891

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز