چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشست نقد و بررسی کتاب «عقل و بحث ؛ اشاراتی در تفکر نقادانه» با حضور مترجم و چند تن از کارشناسان کتاب در شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین در این نشست که در ساعت 16 و 30 روز سه شنبه دهم شهریور برگزار می‌شود، کتاب«عقل و بحث، اشاراتی در تفکر نقادانه» نوشته‌‌ی پیتر تامس گیج  با حضور هومن پناهنده، حسین شیخ‌رضایی و فاطمه ولیانی(مترجم کتاب) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 کتاب یادشده را انتشارات هرمس به بازار کتاب عرضه کرده است و اثری است برای آموختن روش‌های تفکر نقادانه که در آن به دقت اما با ایجاز و اختصار مباحث گوناگونی در حوزه‌های فلسفه و منطق جدید مطرح می‌شود و خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند با تامل در آن و صرف وقت برای انجام تمرین‌ها ورزیدگی‌ ذهنی خود را افزایش دهد.

نویسنده کتاب را به منظور آموزش روشهای تفکر نقادانه تدوین و به خواننده کمک می‌کند تا با مهارت یافتن در صورتبندی استدلال و تشخیص ساختارهای مختلف آن و یافتن خطاها و مغالطات، ملکه تفکر فعال نقاد را در خود بپرورد.

برخی از مباحث کتاب عبارتند از: استدلال کردن و دلیل آوردن؛ سازگاری؛ حکم،اعتقاد، شناخت: شک ویقین؛ استنتاج؛ اولین منزلها: مشاهده، حافظه، گواهی؛ کاربردهای استدلال؛ اعتبار منطقی؛ صدق و کذب؛ تعریف؛ شکلهای منطقی؛ تضمن وجودی شکلهای حملی؛ و ....

نشست شهر کتاب در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید‌بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم، پلاک ۸ برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است

کد خبر 88768

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز