مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 16 گفت: با احداث مراکز تجاری مدرن در خیابان شهید صابونیان از شوش تا خیابان بعثت ، این منطقه قطب تجاری جنوب تهران خواهد شد.

مهندس قاسم کارگر، شهردار منطقه 16 ، در گفتگویی با خبرنگار سما با اشاره به اقدامات انجام شده در این منطقه گفت: تکمیل فضای سبزحاشیه اتوبان آزادگان، راه اندازی سه سرای محله، افزایش زمین های چمن مصنوعی و همچنین اتمام یک کتابخانه بزرگ و یک بازار میوه و تره بار از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با بیان این که سرانه فضای سبز این منطقه از کمتر از 10 متر به 13 متر مربع افزایش پیدا کرده است، افزود: در سال جاری احداث زورخانه مجهزدر پارک بعثت و همچنین احداث مقبره شهدا در پارک بهمن که علاوه بر فضای زیارتی دارای بخش های فرهنگی و آمفی تئاتر است از پروژه های مصوب این سال است، ضمن آن که زمینی برای احداث گرمخانه شهید رجایی نیز تملک شده و در محله علی آباد نیز در حال تملک زمینی برای احداث مجموعه فرهنگی ورزشی هستیم.

کارگر اظهار کرد: احداث دو ایستگاه آتش نشانی و همچنین دو بازار میوه و تره بار نیز از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام این منطقه است.

شهردار منطقه 16 با اشاره به وضعیت بافت فرسوده این منطقه گفت: بیش از 50 درصد بافت منطقه 16 فرسوده است که 20 درصد آن از جمله محلات جوادیه و باغ آذری در اولویت رسیدگی قرار گرفته است و برداشت های میدانی و طرح منظر شهری برای آن تهیه شده است که مباحث مربوط به عملیاتی شدن به زودی آغاز می شود.

وی افزود: از آن جا که بسیاری از املاک این بافت ها ریز دانه هستند، این تدبیر اندیشیده شده است تا در صورت تجمیع 8 تا 9 پلاک از تخفیف 90 درصدی بهره مند شوند.

انتقال مشاغل آلاینده به خارج از شهر

کارگر در مورد خروج مشاغل صنفی آلاینده از منطقه، اظهار کرد: بخشی از این مشاغل مانند کارخانه روغن نباتی قو، بافت کار، چیت سازی، مشاغل دولتی هستند که برای انتقال آن‌ها باید تصمیمات کلان از سوی دولت گرفته شود که دراین رابطه جلساتی برگزار شده است و شهرداری آمادگی خود را برای انتقال این مشاغل اعلام کرده است.

وی افزود: بخشی از مشاغل آلاینده نیز سنگ بری‌ها هستند که جزو مشاغل آزاد بوده و انتقال آنها به خارج از شهر مطرح شده است.

کارگر خاطر نشان کرد: به دلیل این که این صنف از مشاغل مورد نیاز شهروندان است نباید مکانی که برای آن ها در نظر گرفته می شود از شهر خیلی دورباشد و در نظر داریم تا انتقال آن ها به خارج از شهر با ارائه تسهیلاتی ممکن شود.

جنوب تهران قطب تجاری می‌شود

شهردار منطقه 16 ، بازار بلور و چینی در این منطقه را از فرصت‌های تجاری جنوب تهران دانست و گفت: بازار بلور و چینی فروش‌ها از فرصت‌های تجاری بسیار خوب در جنوب تهران است و  درنظر است خیابان شهید صابونیان از شوش تا خیابان بعثت، پاساژ های مدرنی احداث شود که با اجرای این طرح، این منطقه یکی از زیباترین مکان‌های کشور از نظر تجاری و تامین مایحتاج شهروندان دراین زمینه می‌شود.

وی با اشاره به نبود پارکینگ‌های طبقاتی کافی در این منطقه خاطر نشان کرد: از سال گذشته ساخت پارکینگ های طبقاتی در این منطقه آغاز شده و در محله صابونیان پارکینگی 8 طبقه با گنجایش 700 خودرو آماده افتتاح است .

کارگر تصریح کرد: محلات و مناطقی که محل فعالیت تجاری هستند دراولویت ساخت پارکینگ قرار دارند و همچنین ساخت پارکینگ طبقاتی در خیابان نازی آباد از پروژه های دردست اقدام منطقه است.

هرناحیه دو نمازخانه

شهردار منطقه 16 با اشاره به ساخت نماز خانه ها در کنارمساجد منطقه گفت: در این اقدام که قرار است در سطح تهران انجام شود، نمازگزاران در مواقعی که مساجد بسته است به این نمازخانه‌ها که به صورت پیش ساخته هستند می روند.

وی افزود: تا کنون یک نماز خانه در بازار اول نازی آباد نصب شده و نماز خانه دوم نیز به زودی نصب خواهد شد.

کارگر با تاکید براین که این نمازخانه ها به هیچ عنوان جایگزین مساجد نیستند، اظهار کرد: در هنگام اذان و مواقعی که مساجد باز هستند، نمازخانه ها بسته هستند و برای امنیت این مکان ها یک متصدی برای هر نماز خانه درنظر گرفته شده است.

شهردار منطقه 16 افزود: در تظر است تا در هر ناحیه دو نماز خانه نصب شود.

کارگر در ادامه خاطرنشان کرد: اداره خوب شهر کوچک منطقه 16 تهران، با همکاری همه سازمان های داخل و خارج منطقه میسر می شود و امیدواریم شهروندان این منطقه مانند همیشه در اداره کارها همراه ما باشند. 

کد خبر 88454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز