همشهری‌آنلاین: جهان کتاب با مطالبی متنوع و معرفی بهترین کتاب‌های 2008 بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفت

به گزارش همشهری‌آنلاین شماره‌های 241 تا 243 نشریه جهان کتاب با مطالبی متنوع در نقد و معرفی کتاب و معرفی بهترین کتاب‌های 2008 با ترجمه صفدر تقی‌زاده بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفت. 

صفدر تقی‌زاده در مقدمه خود آورده است که منتقدان نیویورک تایمز ابتدا 100 کتاب برجسته‌ سال را در دو گروه داستانی و غیر داستانی گلچین می‌کنند و سپس از میان این تعداد کتاب 5 کتاب داستانی و 5 کتاب غیر داستانی را معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش در گروه کتاب‌های داستانی منتخب مجله بوک ریویوی نیویورک تایمزمجموعه داستان «خنده خطرناک» نوشته استیون میلهاوزز،رمان«یک بخشش» تونی موریسون، رمان«هلند» اثر ژوزف اونیل، رمان«2666» اثر روبرتو بولانو با ترجمه به انگلیسی ناتاشا ویمر، مجموعه داستان کوتاه «خاک نا آشنا» اثر جومپا لاهیری که از جمله نویسندگان شناخته شده در ایران است و هم  از وی و هم از موریسن آثاری به زبان فارسی برگردان شده است.

در بخش غیر داستانی کتاب‌های سویه تاریک نوشته جین مایر(داستان پنهانی چگونگی جنگ علیه ترور و تبدیل شدن آن به جنگ با آرمان‌های آمریکایی)،جنگ ابدی نوشته دکستر فیلکینز«این جمهوری عذاب» نوشته دروگیلپین فاوست که به مرگ و جنگ داخلی آمریکا می‌پردازد و در نهایت کتابی باعنوان «دنیا همین است که هست» که زندگی‌نامه وی. اس.نایپل است که رمانی از وی با عنوان خانه آقای بیسواس به زبان فارسی ترجمه شده و خود وی نیز سفری به ایران داشته است. این کتاب را پاتریک فرنچ نوشته است .

از جمله مطالب دیگر شماره تازه جهان کتاب می‌توان به مقالات و نوشته‌های زیر اشاره کرد:
ولادیمیرفدورویچ مینورسکی (مورخ نامدار) نوشته دیویدمارشال لانگ/ گرهی که علامه قزوینی خود گشوده است (جویا جهانبخش)، سلیمان حییم: خدمتگزار راستین زبان فارسی (مرحومه مریم بهاری)/ نقدی بر فرهنگ ادبیات فارسی و نکاتی  که باید در یک فرهنگ تخصصی رعایت شود (سایه اقتصادی‌نیا)/ نقد کتاب بر بال بحران توسط کاوه بیات، یادی از زنده یاد محمد امین ریاحی( کاوه بیات)/ مطبوعات و نشر  در دوره تحولات اندونزی(عبدالحسین آذرنگ) و مطالب متنوع دیگری که در بیش از 120 صفحه این شماره به قیمت 2000 تومان بر پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است

کد خبر 88391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز