سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس ترحیم استاد زنده یاد حسن یوسف زمانی ساعت 16 و 30 تا 18 جمعه 30 مرداد در مسجد الجواد تهران برگزار خواهد شد

حسین یوسف زمانی، آهنگساز و موزیسین که به همراه برادرش حسن کارهای مشترک فراوانی انجام دادند، ضمن اعلام این خبر گفت: این مراسم با حضور اهالی موسیقی و برخی از همراهان و دوستان زنده یاد حسن در ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 در مسجد الجواد واقع در میدان هفت تیر برگزار خواهدشد.

حسین یوسف زمانی که آخرین ساخته‌اش با عنوان بوی باران با صدای استاد شجریان منتشر شد درباره آثار مهم برادرش گفت:

مهم‌ترین کار برادرم شکل دهی ارکستر موسیقی کردی در دهه چهل در رادیو و تلویزیون وقت بود که ایشان رهبر ارکستر و من سرپرست بودم که آثار بسیاری را برای خوانندگان معروف کردی همانند مظهر خالقی و حسن زیرک ساختیم.

یوسف زمانی آثاری چون دولت عشق، اشک مهتاب با صدای شجریان، آلبوم نجوا با صدای شهرام ناظری و آلبوم طریقت عشق با صدای سراج را از دیگر کارهای برادرش، حسن یوسف‌زمانی ذکر کرد و گفت که وی بیش از صد کار دیگر هم ساخت که هنوز فرصت اجرا پیدا نکردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین استاد حسن یوسف‌زمانی 25 مرداد و بعد از چند ماه ابتلا به بیماری سرطان ریه در تورنتوی کانادا دار فانی را وداع گفت.[درگذشت حسن یوسف‌زمانی، آهنگساز پیشکسوت]

کد خبر 88125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز