گروه بورس: در حالی که هنوز هیچ‌یک از مراجع رسمی در مورد تعیین مدیرعامل شرکت بورس ابراز نظر نکرده‌اند، علی رحمانی خود رأساً در گفت‌وگوهای گزینشی با برخی خبرگزاری‌ها اعلام می‌کند، پرونده مدیرعاملی بسته شده است.

در تازه‌ترین خبر که ایسنا آن را مخابره کرده، علی رحمانی در پاسخ به این پرسش که آیا جز شما، فرد دیگری بخت انتخاب به عنوان مدیرعامل شرکت بورس را خواهد داشت؟ به صراحت تاکید کرد: «پرونده مدیرعاملی بسته شده و بررسی‌ها به پایان رسیده، اما اگر سازمان بورس موافقت نکند، فرد جدیدی جایگزین می‌شود».

روز گذشته برخی اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار ضمن ابراز شگفتی نسبت به انتشار خبر انتخاب علی رحمانی به عنوان مدیرعامل شرکت بورس، تاکید کرده بودند، قرار نبوده اخبار این نشست در رسانه‌ها منعکس شود.

آنها تاکید داشتند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و هیات‌مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، فقط یک فهرست 5 نفره را به سازمان بورس معرفی کرده است، اما علی رحمانی گفته، نتیجه نهایی برای تعیین مدیرعامل شرکت بورس تا پایان هفته مشخص می‌شود.

به گفته او مراحلی طی شده، منتهی باید جلسه رسمی هیات مدیره با حضور نماینده سازمان بورس  تشکیل شود که این نماینده معرفی شده است؛ بنابراین در روز دوشنبه جلسه رسمی تشکیل و برای هیات مدیره شرکت تاییدیه رسمی صادر شده و هم صلاحیت مدیرعامل تایید خواهد شد.

وی هم‌چنین درباره اولویت‌های کاری خود در صورت کسب پست مدیرعاملی شرکت بورس اوراق بهادار گفت: برنامه‌های زیادی برای شرکت دارم که پس از تایید صلاحیت آن را به هیات مدیره ارایه و سپس بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های هیات مدیره، برنامه‌ها مورد اجرا قرار خواهد گرفت که امیدواریم کار مثبتی انجام شود و شرکت بتواند اقدام موثری را انجام دهد.

او با اشاره به این که سازمان بورس به دنبال راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این شرکت است، گفت: در قانون برای تشکیل شرکت زمان خاصی تعیین نشده و تنها برای تشکیل سازمان محدودیت گذاشته شده بود، اما سازمان بورس تمایل دارد که هرچه سریع‌تر شرکت بورس راه‌اندازی شود.

به نظر می‌رسد فعالان بازار سرمایه این بار نیز باید منتظر بمانند و ببینند آیا بار دیگر لابی‌ها و فشارهای رسانه‌ای برای تعیین سرنوشت بورس موثر واقع می‌شود یا نه؟

کد خبر 8804

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز