همشهری آنلاین: مقامات دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس شنبه 18 نوامبر (27 آبان) تایید کردند درباره حادثه ضرب و شتم دانشجوی ایرانی‌تبار در UCLA بوسیله پلیس تحقیق مستقلی را در این زمینه انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا مقامات دانشگاه UCLA اعلام کردند این تحقیق به علت اعتراض عمومی نسبت به حمله پلیس با شوک ‌دهنده الکتریکی به یک دانشجو در کتابخانه این دانشگاه در سه‌شنبه هفته گذشته صورت خواهد گرفت.

این اقدام به دنبال راهپیمایی بیش از 200 دانشجو به سوی پاسگاه پلیس دانشگاه UCLA که خواستار انجام تحقیق مستقل در این زمینه و تعلیق ماموران دخیل در حادثه بودند، اعلام می‌شود.

نه عدالت، نه صلح. من دانشجو هستم به من شوک نده

نورمن آبرامز رئیس دانشگاه ‌UCLA گفت که پس از دریافت تلفن‌ها و ای‌میل‌های متعدد از والدین و دانشجویان که در اعتراض به اقدام پلیس – که ویدئوی ضبط‌شده از آن انعکاس گسترده‌ای در اخبار تلویزیونی و وب‌سایت YouTube پیدا کرد- دستور تحقیق در این مورد را صادر کرده است.

خود پلیس لوس‌آنجلس نیز قبلا اعلام کرده بود تحقیقی را در مورد این دستگیری آغاز کرده است.

فیلم ویدئویی ضبط‌شده مصطفی طباطبایی‌نژاد دانشجوی ایرانی‌تبار را نشان می‌دهد که بر روی زمین افتاده است و از در د ناشی از  شوک الکتریکی فریاد می‌زند.

این حادثه پس از  آن داد که نگهبانان شیفت شب کتابخانه کارت‌های حاضران را وارسی می‌کردند تا پس از ساعت 11 شب تنها دانشجویان و افراد دارای مجوز در کتابخانه حاضر باشند از طباطبایی‌نژاد که کارت به همراه نداشت خواسته بودند محل را ترک کند.

شاهدان گفتند طباطبایی‌نژاد که با توجه ظاهر خاورمیانه‌ای‌اش در میان حاضران تک‌افتاده بود.

ویدئوی حادثه دانشگاه UCLA سومین فیلمی است که در طول هفته گذشته از برخورد خشونت‌بار پلیس لوس‌آنجلس با مظنونان ضبط شده است.

فیلم ویدیویی دستگیری طباطبایی‌نژاد را در این آدرس ببینید:

www.youtube.com/watch?v=AyvrqcxNIFs

کد خبر 8803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز