گروه ادب و هنر: در آستانه پنجم آذر، نخستین سالروز درگذشت پیر گرافیک ایران، در فرانسه، تهران و باغبان‌قلا- روستای کردان - گرامی ‌داشته می‌شود.

روز جمعه سوم آذرماه سال‌جاری، از ساعت 12 تا 14 با حضور دوستان و بستگان مرتضی ممیز، مراسم بزرگداشتی را در تکیه باغ‌قلای کردان - محل دفن ممیز - برگزار می‌شود.

همچنین در آستانه نخستین سالگشت درگذشت زنده‌یاد مرتضی ممیز و مراسم بزرگداشت پیرگرافیک ایران، آثار طراحی نشانه گرافیست‌های معاصر ایران ارایه می‌شوند.

این مراسم و نمایشگاه که همزمان با برگزاری مجمع عمومی سالیانه انجمن طراحان گرافیک ایران تدارک دیده شده، با نمایشگاهی از آثار طراحی نشانه استاد مرتضی ممیز و همچنین نمایشگاه آثار طراحی نشانه اعضای انجمن در خانه هنرمندان ایران، همراه است.

نمایشگاه این آثار که طراحی نشانه، نام نوشته، علایم، مونوگرام، نماد و ... را دربرمی‌گیرد، با هدف گردآوری مجموعه آثار نو و خلاقه اعضا، پنجم آذر ماه - در نخستین سالروز درگذشت ممیز گشایش می‌یابد.

محمد میرعلایی، لیلا میری، سارا مصلحی، افشین نجف‌زاده، با ریاست و مدیریت ابراهیم حقیقی، شورای برگزاری این نمایشگاه را تشکیل داده‌اند. گویا مجموعه آثار ارایه شده در نمایشگاه نشانه نیز آماده انتشار است.

کد خبر 8801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز