همشهری آنلاین: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات طراحان، هدایت کنندگان و عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صبح روز یکشنبه 25 مرداد در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی در مجتمع قضایی امام خمینی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌در ابتدای این جلسه که به بررسی اتهامات 25 نفر از عوامل میدانی آشوب‌های پس از انتخابات اختصاص داشت، قاضی صلواتی رئیس دادگاه تاکید کرد: دادگاه میان کیفرخواست دادستانی و دفاعیات متهمان بی طرف است و در پایان دادرسی فقط براساس قانون، انصاف و عدالت حکم صادر خواهد کرد.

در ادامه جلسه روز یکشنبه دادگاه که با حضور یازده وکیل مدافع تشکیل شده بود، آقای سپهر معاون دادستان عمومی تهران، کیفرخواست عمومی را قرائت کرد.

در این کیفرخواست با اشاره به ابعاد مختلف فتنه پس از انتخابات آمده است، در حوادث اخیر، همه ظرفیت‌های عملیاتی و رسانه‌ای خط آشوب و نفاق بکار گرفته شد تا انتخابات پرعظمت 22 خرداد و رأی چهل میلیونی ملت بزرگوار ایران به چالشی امنیتی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود.

معاون دادستان تهران با اشاره به فعالیت متهمان حاضر در دادگاه در ایجاد اغتشاش و آشوب خیابانی و آتش زدن مساجد و اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در جامعه افزود: اقرارهای متهمان نشان دهنده عمق و سابقه توطئه است و همراهی دشمنان ملت ایران و جریان‌های معاند با آشوبگران نیز نشان می‌دهد که تلاش فراوانی صورت گرفته تا با الگوبرداری از حوادث مشابه در برخی کشورهای حوزه قفقاز و اروپای شرقی، نظام جمهوری اسلامی به چالشی عمیق و ساختاری کشانده شود.

معاون دادستان تهران در پایان کیفرخواست عمومی با اشاره به بازداشت متهمان حاضر در دادگاه در حین ایجاد آشوب و اقدام علیه امنیت، درخواست کرد فیلم کوتاهی از آشوب‌ها و نیز عکس‌های متهمان در صحنه اغتشاشات پخش و ارائه شود که قاضی صلواتی رئیس دادگاه موافقت کرد.

کد خبر 87915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز