شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در دیدار خورشید انور گفت: امروز باید دست به دست هم در همه مجامع بین المللی و منطقه‌ای شرایط را به نفع ملت های خود تغییر دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (17مرداد) در دیدار "خورشید انور" دبیر کل سابق سازمان سازمان همکاری‌های اقتصادی، (اکو) با قدردانی از تلاش‌های وی برای ارتقاء جایگاه اکو در سطح منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت: امروز سازمان اکو جایگاه و اهمیت واقعی خود را پیدا کرده و به پیمانی زنده و پویا تبدیل شده است و این همان چیزی است که ملت‌ها در شرایط بحران اقتصادی و اجتماعی موجود در جهان به شدت به آن نیاز دارند.

رییس‌جمهور با تاکید بر تقویت سازمان اکو تصریح کرد: باید ضمن تقویت و حمایت از جایگاه این پیمان اقتصادی در سایر مجامع جهانی نیز حضور اثر گذاری داشته باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه باید در کنار هم شرایط را به نفع ملت‌هایمان تغییر دهیم، اظهار داشت: ما همه با هم برادریم و در جبهه واحدی قرار داریم دوران افول اندیشه‌های سلطه جویی و مادی‌گرایی رو به پایان است و امروز دنیا تشنه اندیشه ایمانی و مبتنی بر اخلاق و اندیشه انسانی است و این همان چیزی است که در منطقه و فرهنگ و اعتقادات منطقه ما به وفور یافت می‌شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اسلام حقیقی آن چیزی است که می‌تواند بشریت را به قله کمال و سعادت برساند از این رو ماموریت داریم اندیشه اسلام ناب محمدی را به جهان معرفی کنیم، ضمن اینکه باید کشورهای خود را بسازیم و از دایره تاثیرات تخریبی قدرت‌های سلطه‌گر خارج کنیم.

وی افزود: کشورهای منطقه باید با کمک یکدیگر شرایط جهان و منطقه و نیز وضعیت ملت‌های خود را تغییر دهند و به لطف خدا این تغییرات اتفاق خواهد افتاد و پیروزی‌های بزرگ پیش رو است.

"خورشید انور" دبیر کل سابق سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز در این دیدار پیروزی دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را بسیار خوب و قاطع توصیف کرد و با تبریک آن گفت: رای بالایی که در این انتخابات کسب کردید نشاندهنده قدردانی و حمایت مردمی است که از برنامه‌هایتان در دور اول راضی بودند و آن را مورد حمایت مجدد قرار دادند.

وی با بیان اینکه ایران دارای ملت و تمدن بزرگی است، اظهار داشت: این ملت شایسته آن است که مدیران توانا و شجاعی داشته باشد تا بتواند اقتدار ایران را به جهانیان نشان دهد.

وی افزود: امروز موقعیت و اهمیت ایران با درایت، هوشمندی و قاطعیت رهبرانش در سطح جهانی و نیز دنیای اسلام ارتقاء پیدا کرده  و ایران به عنوان کشوری نمونه برای سایر کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

کد خبر 87314

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز