گروه بورس: با وجود آن که رسانه‌ها روز گذشته از انتخاب قطعی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار خبر دادند، اطلاعات دریافتی موضوع را به شکلی دیگر روایت می‌کند.

به گزارش همشهری، انتشار زود هنگام خبر مربوط به انتصاب علی رحمانی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس در حالی صورت گرفت که برخی اعضای هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تأکید دارند، نام علی رحمانی فقط در صدر یک فهرست 5 نفره برای تأیید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی می‌شود.

گفته می‌شود، در کنار نام علی رحمانی، نام چهار تن دیگر از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاران فعال در بورس برای تأیید نهایی در اختیار سازمان بورس قرار خواهد گرفت.

شنیده‌ها از  نشست چهارشنبه گذشته هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار حاکی است: در آن جلسه علی رحمانی رأیی شکننده کسب کرده و از 7 عضو هیأت مدیره، 3 نفر به او رأی نداده‌اند.

بنابر این علی رحمانی حتی در صورت انتخاب به عنوان مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار زیر ذره‌بین هیأت مدیره این شرکت قرار خواهد گرفت.

نصرالله برزنی، عضو هیأت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار در این باره گفت: علی رحمانی تنها یکی از کاندیداهایی است که قرار است به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شوند، بنابر این انتخاب علی رحمانی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار قطعی نیست.

مدیر عامل کارگزاری اقتصاد نوین با اشاره به این که قرار بود، نام رحمانی تا زمان قطعی شدن تصمیم هیأت مدیره در رسانه‌ها منتشر نشود گفت: به غیر از رحمانی افراد دیگری نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی خواهند شد که سازمان بورس پس از بررسی صلاحیت این افراد یک نفر را به عنوان مدیر عامل شرکت بورس انتخاب خواهد کرد.

برزنی تصریح کرد: ممکن است این افراد در روزهای آینده به صورت فردی یا جمع 2 یا 3 نفره به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شوند.

وی در عین حال تأکید کرد: البته علی رحمانی به عنوان گزینه اول هیأت مدیره شرکت بورس برای تصدی مدیر عامل به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی خواهد شد و دیگران در انتخاب‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب رحمانی به عنوان مدیر عامل شرکت بورس هنوز نهایی نیست و وجود گزینه‌های دیگر همچنان به قوت خود باقی‌است و این سازمان بورس است که در خصوص تعیین صلاحیت افراد تصمیم می‌گیرد. 

در همین حال صادق عجمی دیگر عضو هیأت مدیره شرکت بورس از علی رحمانی به عنوان تنها گزینه مدیر عاملی شرکت بورس یاد کرد و گفت: علی رحمانی به عنوان گزینه اول به سازمان بورس معرفی خواهد شد و چنانچه این سازمان صلاحیت وی را تأیید کند وی به عنوان مدیر عامل انتخاب خواهد شد و گزینه دیگری معرفی نخواهد شد.

وی افزود: افراد دیگری که در فهرست قرار دارند به عنوان گزینه‌ها و اولویت‌های بعدی مطرح هستند و چنانچه به هر دلیلی سازمان بورس صلاحیت رحمانی را تأیید نکند این افراد به سازمان بورس معرفی خواهند شد.به گفته عجمی دیگر افراد مورد نظر هیأت مدیره شرکت بورس در فهرستی طبقه‌بندی شده‌اند.

کد خبر 8704

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز