گروه سیاسی: محمد باقر قالیباف با صدور بیانیه ای از همه موثرین سیاسی و گروهها و فعالان انتخاباتی متواضعانه خواست تا مقوله اجتماعی و کارکردی شوراها را که هدیه انقلاب اسلامی برای مشارکت شهروندان بر سرنوشت آنان است ، فدای رقابت های سیاسی نکنند.

متن کامل بیانیه شهردار تهران به شرح زیر است:
حیات پر فروغ و با برکت شجره طیبه نظام اسلامی،  میراثی گرانقدر و نتیجه راهبری خمینی عزیز(ره) و هدایت مدبرانه رهبر معظم انقلاب و شهادت و ایثار  ملتی بزرگ و افسانه ای در تاریخ است. اکنون  و در برهه ای حساس از عمر این نظام بابرکت قرار گرفته‌ایم و شرایط مختلف داخلی و پیرامونی همه ما را در معرض امتحانی دیگر قرار داده است.
انتخابات مهم سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان واضح ترین شاخص نقش و حضور مردم در سرنوشت اجتماعی آنان در پیش است و در این خصوص اشاره به نکات زیر ضرورت می یابد:
1 - مهمترین وظیفه همگانی حفظ و حراست از اصول و آرمانهای امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری (و عدم برخورد گزینشی با آن ) و مهمتر از هر نتیجه ای تلاش برای حضور پرشمار و آگاهانه مردم است.
2 - مهمتر از ظهور افراد و جریانها در قدرت ، پایداری اصل نظام جمهوری اسلامی ، همبستگی ملی و مشارکت عمومی است. نکته‌ای که دشمن همواره آن را هدف گرفته و هوشیاری دلسوزان را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
3 -  درک مفهوم و موقعیت اصولگرایان نیز دارای اهمیت راهبردی است. بر اساس رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، اصولگرایی باید نقطه وفاق جریانهای سیاسی باشد و اصلاح طلبی نیز مفهومی در ذات اصولگرایی است. هرکس و هر جریانی که به مبانی انقلاب پایبند بوده باشد، از هر جریانی که باشد جزو اصولگرایان است ... و هر کاری که از لحاظ علمی، عملی ، دینی ، اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی درجهت پیشرفت مردم ایران عزیز باشد، یک حرکت اصلاحی است و مردم از آن حمایت می‌کنند.
4 - معیارهای اصولگرایی و خطوط قرمز آن،  بارها مورد تاکید قرار گرفته است ،
 بنابراین، مرزبندی و قطبی‌کردن فضای گسترده اصولگرایی دقیقاً درجهت اهداف کسانی است که اختلاف افکنی و فروپاشی جبهه اصولگرایی را هدف گرفته اند.
5 - مهمترین آفت اصولگرایی به انحصار خود در آوردن آن و نگاه فصلی و ابزاری ، تحکم آمیز و پرسش گریز به آن است. در حالی که جامعه ما به شدت محتاج اصولگرایی هوشمندانه ، اقناعی ، کارآمد و فراگیر است.
6 - از بین بردن اعتماد مردم به نیروهای محک‌خورده و سربلند آمده از آزمونهای سخت، محروم کردن جامعه از مدیریت و خدمتگزاری طیف‌های فکری توانمند و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی با انگ و تخریب سیاسی؛ مغایر با حفظ استقلال، برقراری عدالت،  فراگیری مهر ورزی،  جهاد علمی و عملی، خودباوری  ملی،  مشارکت عمومی، پیشرفت و تعالی مملکت و در یک کلمه اصولگرایی است.
7 - ضرورت اجماع اصولگرایان در این شرایط بر کسی پوشیده نیست و نباید با نگاه سهم خواهانه به نتیجه و ترکیب رای مردم ، زمینه شکست اصولگرایان را فراهم ساخت. لذا هر کس نام اصولگرا بر خود می‌گذارد،  باید ثابت کند که مصلحت جمعی اصولگرایان را فدای اختلاف سلیقه و دیدگاه فردی خود نمی‌کند.
8 - اصولگرایی با تعریف فراگیری که ارائه شده، محیطی شاداب و پرنشاط با رقابتی تمام عیار و سالم است. رقابت روش‌ها و سلیقه های مدیریتی، اختلاف نظر و سلیقه در اصولگرایان و تعاطی افکار امری طبیعی و مایه پایداری اقبال مردم به آنان است. لذا رو در رو قرار دادن مدیران اصولگرا در جهت خواست جریانهای ناسالم و غیر مردمی است.
9 - حمایت و تقویت ارکان نظام و دولت جمهوری اسلامی، وظیفه ای شرعی و همگانی است و بر این اساس تفاوت مشی و نظر در برخی موارد نباید دستاویز
تفرقه‌افکنی میان جبهه اصولگرایی شود؛  چرا که نتیجه پایبندی بر اصول و تبعیت از رهبری چشم‌انداز آینده ای روشن و امیدوار کننده است.
10 - تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز دولت و مسئولین اجرایی از دخالت در انتخابات و تاثیر امکانات عمومی در آن جهت یک حجت شرعی و بی نیاز از تفسیر شخصی است . شهرداری و کارکنان آن نیز خود را مقید به این توصیه حکیمانه می‌دانند اما باید توجه داشت که این حقیقت نباید بهانه ای برای کمرنگ کردن جهاد بزرگ خدمت به مردم شود.
11 - باید باور داشت که مسئولیت در نظام اسلامی و ایران عزیز پایدار ، اما منصب‌ها مقطعی و محلی برای آزمون است. لذا از همه موثرین سیاسی و گروهها و فعالان انتخاباتی متواضعانه درخواست می‌کنم مقوله اجتماعی و کارکردی شوراها را که هدیه انقلاب اسلامی برای مشارکت شهروندان بر سرنوشت  آنان است ، فدای رقابت های سیاسی نکنند. خدمت‌رسانی ملموس به مردم ، بویژه آنان که مظلوم‌تر و محتاج‌ترند، وظیفه همگانی ماست.
12 - تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت‌ساز چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را از خداوند متعال خواستارم.  بی‌تردید،  حسن عاقبت  در انتظار کسانی است که بر اخلاق  محمدی(ص) ، پیروی عملی از ولایت، انصاف و اعتدال علوی مستدام بمانند.

والعاقبه للمتقین
محمد باقر قالیباف

کد خبر 8703

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز