همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از توسعه حضور دانشگاه‌های ایران در کشورهای منطقه برای جذب دانشجو و همکاری‌های علمی و پژوهشی‌خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، هاشم دادش پور در حاشیه نشست ادواری شورای هماهنگی دبیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی‌ و پارکهای علم و فناوری در دانشگاه تبریز، گفت: اکنون کشور ما در نقطه عطف تاریخی خود در عرصه آموزش عالی قرار دارد و عرضه و تقاضای تحصیل در دانشگاههای کشور با ظرفیت پذیرش  نزدیک به 3 میلیون و 800 هزار دانشجو به حدی رسیده است که جمعیت دانشجویی آن از برخی کشورهای منطقه همانند کویت، قطر، عمان و بحرین فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور ما باید به سمت بین المللی شدن حرکت کرده و سطح جهانی خود را با جذب دانشجو و استاد خارجی و ارتقاء تعاملات بالا ببرند، افزود: در همین راستا اولویت اصلی ما کشورهای منطقه و همسایه به ویژه کشورهایی که به توانایی های ما نیاز دارند در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود ظرفیت فوق العاده جذب دانشجو در کشور  ایجاب می‌کند تا دانشگاه‌های کشور با گسترش تعاملات، تقویت و جذب امکانات در راستای اهداف  منطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حرکت کنند، افزود:تجربه اخیر حضور دانشگاه های  جمهوری اسلامی ایران درکشور تاجیکستان و ارایه توامندی های علمی، آموزشی و پژوهشی فرصت بسیار خوبی را در این عرصه فراهم کرد بطوریکه در این حضور 96 تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه های کشور با جمهوری تاجیکستان منعقد شد که در طول تاریخ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بی‌سابقه بوده است.

داداش پور، با بیان اینکه رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در این عرصه استراتژیک خواند و گفت: دستاوردهای به دست آمده از حضور دانشگاه های کشور در تاجیکستان سبب شده است تا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه ها را به حضور نمایشگاه های دیگری در کشورهای منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، سوریه ، عراق و لبنان تشویق نماید.

وی امور برگزاری نمایشگاهها در داخل و خارج از کشور را از وظایف روابط عمومی  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و افزود: روابط عمومی حضور دانشگاهها را در  نمایشگاههای منطقهای نظیر نمایشگاه سوریه، نمایشگاهی که در کشور کویت در اواخر مردادماه و نمایشگاه شارجه که در آبان ماه برگزار خواهد شد، ترغیب میکند و علاقمند است که دانشگاهها با حضور در این نمایشگاه به جذب دانشجو و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای همت گمارند.

داداش پور با تاکید بر لزوم هماهنگی های لازم میان دانشگاه های کشور  و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای چگونگی جذب دانشجوی خارجی  گفت: حضور دانشگاههای کشور در این نمایشگاهها فرصت خوبی برای حذب دانشجویان خارجی و گسترش تعاملات فراهم  میکند و دانشگاههای کشور  باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده  کنند.

نشست ادواری شورای هماهنگی دبیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی‌ و پارکهای علم و فناوری از هفتم مردادماه به مدت دو روز در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرده است.

شرکت کنندگان در این نشست دو روزه  پیرامون برنامه های روابط عمومی در سال تحصیلی آینده، مدیریت رسانه‌ای بحران، بحث در مورد ساختار سازمانی و دریافت مدیریت کیفیت برای روابط عمومی‌ها (ISO) عرصه تبلیغات و بازاریابی، و نهایی کردن تدوین ساختار سازمانی، تنگناها و نیازهای روابط عمومی های دانشگاهها و موسسه آموزش عالی، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری تحت پوشش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کشور به تبادل نظر می پردازند.

در این نشست، علاوه بر دبیران مناطق 9 گانه دانشگاهها، مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری  کشور ، مدیران روابط عمومیهای دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری شمالغرب کشور نیز شرکت داشتند.

کد خبر 86780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز