همشهری آنلاین: گشت ساحلی کره شمالی یک کشتی ماهیگیری متعلق به کره جنوبی را با 4 سرنشین به دلیل گذر از مرز شرقی دریایی میان این دو کشور، توقیف کرد.

به گزارش الجزیره، ساعاتی پس از توقیف شدن این کشتی ماهیگیری دولت کره جنوبی خواستار آزادسازی این فوری این قایق شد. این حادثه بامداد روز پنجشنبه 30 ژوئیه رخ داد که در جریان آن یک فروند کشتی گشتی کره شمالی یک کشتی ماهیگیری ‪ ۲۹‬تنی کره جنوبی را به دلیل عبور از سرحدات آبی دو کره توقیف کرد.

لی یونگ جو سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که مقامات دریایی کره شمالی اعلام کرده‌اند که بنا به درخواست دولت سئول این قضیه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

یکی از مقامات وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که سیستم ماهواره‌ای جهت یاب این کشتی به اختمال زیاد درست کار نمی‌کرد و از همین رو قایق ماهیگیری یئونان 800 به سمت آب‌های دریایی کره شمالی منحرف شده است.

واقعه توقیف این کشتی ماهیگیری همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره رخ داده است. تنش‌ها میان دو کشور کره شمالی و جنوبی از زمان انتخاب لی میونگ باک به ریاست جمهوری کره جنوبی آغاز و با انجام دومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به اوج خود رسید.تنش‌ها با آزمایش‌های موشکی کره شمالی و اقدام امریکا در اعلام این خبر که کشتی‌های کره شمالی در آب‌های بین‌المللی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت تداوم یافت.

کد خبر 86618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز