سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، احتمال داد که محمدرضا رحیمی نیز از گزینه‌های معاونت اول باشد

ایرج ندیمی که خود مشاور رحیمی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد است، در میان گمانه‌های موجود برای تصدی معاون اولی، نام مقام مافوق خود را برای نخستین بار گنجاند تا احتمالات را به 4نفر برساند.

پیش از این نام  صادق محصولی سومین وزیر کشور دولت نهم، علی سعیدلو معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و مجتبی ثمره‌هاشمی رئیس ستاد تبلیغات احمدی‌نژاد در انتخابات دهم رئیس‌جمهوری و دستیار ارشد کنونی او پس از کناره‌گیری اسفندیار رحیم‌مشایی، مطرح شده بود.

به گزارش همشهری، مشاور محمدرضا رحیمی در حاشیه جلسه دیروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی همچنین گفت: فهرستی که برخی از سایت‌های خبری درباره کابینه دولت دهم منتشر کردند تا 80-70درصد به واقعیت نزدیک است.

نام‌های آشنا، رفتار‌های باانگیزه

ایرج ندیمی که خود در مجلس هفتم نماینده و عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان بود، اما برخی نام‌ها و سمت‌ها را مطرح کرد که تحلیل رفتارهای انتخاباتی برخی گزینه‌ها در حمایت از نامزدی خاص و حمله به سایر نامزدها را آسان می‌کند؛ رفتارها و اظهارنظرهایی سیاسی که پیش و پس از انتخابات، صاحب آن رفتارها را به عضویت در کابینه یا دست‌کم حضور در بین گزینه‌های عضویت، نزدیک‌تر می‌کند.

تنها یک گزینه

مشاور معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، در پاسخ به این سؤال که چه کسی وزیر اطلاعات خواهد شد؟ تنها از یک احتمال نام برد.

او گفت: یکی از گزینه‌های اصلی در مجلس برای تصدی وزارت اطلاعات آقای حسینیان است؛ البته گزینه‌های دیگری نیز در حال بررسی هستند. روح‌الله حسینیان، اکنون علاوه بر صندلی سبز بهارستان، ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی را نیز دارد. 

از زمره پیشگامان

همچنین ایرج ندیمی از حضور «یکی از اعضای ارشد جمعیت ایثارگران» در کابینه خبر داد. پیش از این نیز در گمانه‌زنی‌ها، نام حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران را برای تصدی یک وزارتخانه در دولت دوم احمدی‌نژاد به رسانه‌ها کشانده بود.

کد خبر 86514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز