مهدی محمدی: بسیاری از مردم ایران و حتی مردمان خارج از این سرزمین‏، شهرستان نیشابور را به‌عنوان شهری فرهنگی‏، ادبی و گردشگری می‌شناسند که شعرا و بزرگان نامی را در خود جای داده و یا پرورانده است.

 علاوه بر این امروزه این شهرستان به‌عنوان یک منطقه نمونه گردشگری نیز شناخته شده است. تمامی این تصورات اولیه از شهرستان نیشابور باعث ایجاد زمینه‌های فکری دیگری نیز می‌شود. زمینه‌های فکری همچون وجود زیرساخت‌های لازم برای تداوم و احیای جنبه علمی، هنری و ادبی این شهرستان.

 در این زمینه یکی از عواملی که می‌تواند تاثیرات زیادی داشته باشد‏، وجود هتل‌ها و اماکن اقامتی و نیز امکانات لازم گردشگری است که با زیبایی هرچه تمام‌تر، پذیرای مشتاقان عرصه علم و ادب باشد.

 آنها که از هر فرصتی استفاده می‌کنند و وارد این شهرستان می‌شوند. اما ظاهرا وضعیت این شهرستان در بخش هتل و هتلداری به هیچ وجه مناسب نیست و باید برای آن فکری اساسی کرد.

شرایط تا آنجا بغرنج به نظر می‌رسد که به گفته نماینده مردم نیشابور در مجلس، این شهرستان فاقد هرگونه هتل و مجتمع اقامتی- پذیرایی مناسب است. سیدعلی حسینی این را هم اضافه می‌کند که نیشابور به‌عنوان منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری، حتی یک هتل هم ندارد.

نماینده نیشابور در مجلس هشتم افزود: با توجه به موقعیت تاریخی نیشابور، در سفر اول هیات دولت به استان نیشابور، به‌عنوان منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری شناخته شد و طبق مصوبات قرار بود زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه گردشگری در این استان فراهم شود، اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

حسینی با تاکید بر این که لازم است بار دیگر نگاهی نو به عرصه گردشگری در نیشابور داشته باشیم به مسئولان توصیه کرد تا در موضوع زیرساخت‌های گردشگری با جدیت بیشتری کار کنند.وی ادامه داد: قدمگاه امام رضا (ع)، قبور بزرگانی همچون عطار، خیام، کمال‌الملک و 4300 چهره شاخص جهانی که تنها 3 – 4 نفر از این بزرگان چهره‌هایی شناخته شده هستند‏، در این استان است، اما متاسفانه کوچکترین امکانات گردشگری در نیشابور دیده وجود ندارد.

به گفته این نماینده مجلس، با وجود تمام موقعیت‌های خوب برای توسعه گردشگری در این شهرستان، اما توجه چندانی به آن نشده است. وی ادامه داد: علاوه بر آثار موجود در خود نیشابور، همجواری آن با مشهد مقدس هم زمینه مناسبی را برای پذیرش میهمانان و توریست‌های بیشتر فراهم می‌کند و اگر توجهی به این موضوع‌ها شود، خواهیم دید که در عرض مدت کمی، نیشابور خیلی سریع در مسیر توسعه گام برخواهد داشت و این مهم باعث بهبود شاخص‌های اقتصادی و توسعه‌ای منطقه خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه نیشابور به‌عنوان دارنده بزرگترین شبکه بهداشت و درمان کشور نیز محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه نیشابور یکی از قطب‌های گردشگری کشور است در زمینه بهداشت و درمان نیز به‌عنوان بزرگترین شبکه بهداشت و درمان محسوب می‌شود و این درحالی است که ما هنوز دانشکده علوم پزشکی نداریم.

وی در ادامه به برخی نارسایی‌ها در این عرصه اشاره و خاطرنشان کرد: نیشابور تنها یک دانشکده پرستاری دارد که طی رایزنی‌ها و جلسات متعدد از وزیر بهداشت و درمان خواستار ارتقای این دانشکده به علوم پزشکی شده‌ایم که در صورت مساعدت ایشان اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: متاسفانه علیرغم موقعیت نیشابور در شبکه بهداشت و درمان کشور این منطقه به لحاظ سرانه بیمارستان و تخت از استاندارد کشور عقب است.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین بیمارستان 22 بهمن در استان با قدمت بیش از 40 سال در حال فعالیت است و بر اساس مذاکراتی که با وزیر بهداشت داشتیم پیگیر احداث یک بیمارستان جدید هستیم.

همشهری استانها

کد خبر 86343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز