گروه سیاسی: انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول محمود‌احمدی‌نژاد همچنان با واکنش جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی مواجه است

نظر مشاور

علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارنظرهای گوناگون نسبت به ابلاغ کتبی «نظر رهبر انقلاب اسلامی درباره انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به معاونت اول رئیس‌جمهور»، تاکید کرد: اعلام نظری صورت نگرفته است.

جوانفکر به ایسنا گفت: مقام معظم رهبری درصورت صلاحدید، شخصا یا دفترشان نسبت به موضوع خاصی اعلام نظر خواهند کرد و وقتی اعلام نظری صورت نگرفته است افراد مدعی با تمسک به کدام سند و مدرک چنین ادعایی را در مورد آقای مشایی مطرح می‌کنند؟ جوانفکر تاکید کرد: بین مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مکاتبات، مشاورات و رایزنی‌های زیادی صورت می‌گیرد و عجیب است که برخی بدون اطلاع از متن مکاتبات درصدد القای نظر خاص خود تحت عنوان نظر رهبری هستند. مگر مسئولیت اعلام نظر و حکم مقام معظم رهبری با نایب رئیس مجلس یا امام جمعه است؟ 

کتبی و  نه شفاهی

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم پیش از انتشار متن نامه رهبر انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری نظر کتبی رسمی به ریاست‌جمهوری مبنی بر عزل اسفند‌یار رحیم مشایی ارسال کرده‌اند. او تصریح کرد که این تذکر شفاهی نبوده است.

امیدوارم در اسرع وقت نظر رهبری تأمین شود

امام جمعه موقت تهران نیز  با ابراز تأسف از عدم‌نقدپذیری احمدی‌نژاد در موضوع انتصاب مشایی گفت: دولت دهم دولت منتخب است و با تنفیذ رهبری مشروعیت خواهد یافت. به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دیروز خودبا بیان اینکه جناحی تلقی کردن رهبر معظم انقلاب تمکین نکردن از سخنان ایشان و گاهی زدن حرف‌های بچگانه جزء کارهایی است که در راستای مورد هجمه قرار دادن ولایت فقیه صورت می‌گیرد گفت: ما گوشت و جانمان ولایت فقیه است و تا آخرین نفس و قطره‌های خونمان پای این علم ایستاده‌ایم.

سیداحمد خاتمی خطاب به احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما خیر شما را می‌خواهیم و‌ ای کاش نقدها را می‌پذیرفتید و کار به جایی نمی‌رسید که رهبری در این مقوله وارد شده و نظر بدهند.

حال که ایشان هم با معرفی آقای مشایی به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور موافق نیستند و نظر خود را اعلام نمودند دیگر جای درنگ نیست و باید به سرعت تمکین کنید که همه مشروعیت در نظام اسلامی با ولی فقیه است. خاتمی ادامه داد: با حسن ظنی که از رئیس‌جمهور می‌شناسم امیدوارم در اسرع وقت نظر رهبری تامین شود.

کد خبر 86120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز