همشهری‌آنلاین: چاپ دوم خودآموز فنون ونظریه‌های مشاوره، نوشته آیلین میلن و با ترجمه مهرداد فیروزبخت ازسوی انتشارات دانژه به بازار کتاب عرضه شد

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب «خود آموز فنون ونظریه‌های مشاوره» ابعاد مختلف مشاوره را با این هدف که خواننده با نظریه‌های اصلی،‌ مهارت‌های مورد نیاز و کاربردهای مشاوره دونفره آشنا شود، توضیح می‌‌دهد.

مولف کتاب با تکیه بر ادبیاتی که در رشته راهنمایی و مشاوره وجود دارد، ضمن توضیح مبانی مشاوره سعی می‌کند به مخاطب بگوید ریشه مشاوره به کجا برمی‌ گردد و  مشاور حرفه‌ای چه آموزش‌هایی می بیند و برای رساندن این مقصود به مخاطب، فصلی از کتاب را هم به گرایش‌های نظری مختلف در مشاوره اختصاص داده است.

کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول مخاطب با نقش‌های مختلف مشاوره و مشاور آشنا می‌شود و همچنین با مهارت‌های مختلف و شروط اصلی در رویکرد شخص محور آگاهی می‌یابد و رابطه آنها با زندگی خارج از جریان مشاوره را درک و دریافت می‌کند و در کنار آن باتمرین‌هایی که در کتاب آمده خود را به محک و آزمون می‌نهد. این بخش کتاب در شش فصل تدوین شده که عبارتند از  نقش مشاوره، نقش مشاور،مهارت‌های مورد استفاده در مشاوره، فواید فراگیری مهارت‌های مشاوره، با تمرین قابل می‌شوید و لذت بردن از مکاشفه.

در بخش دوم کتاب که حجم آن بیش از بخش اول است مباحثی چون مولفه‌های دوره‌ آموزشی مشاوره، سه رویکرد اصلی در مشاوره،گشودن سر زبان مشاوره، کنار آمدن با عصبانیت، مشکلات زیربنایی،معضلات فرهنگی آمده است.

به نظر می‌رسد بخش دوم کتاب بیشتر به کار افرادی می‌آید که قصد دارند به شکل حرفه‌ای تری به مشاوره بپردازندو به همین دلیل نیازمند آموزش و فراگیری تکنیک‌های جزیی‌تر این فن در علم روانشناسی اند.

کتاب را  سخنگوی انجمن مشاوره و روان‌درمانی انگلیس(فیلپ هادسون) مورد تایید قرار داده و درباره آن نوشته است:«آیلین میلن( نویسنده کتاب) سه مکتب اصلی مشاوره را توضیح می‌دهد و به مخاطب و خواننده می‌آموزد که چگونه نظریه‌پرداز مورد نظر را درمانگر خود معرفی کند. کتاب به مشاوران تازه کار یاد می‌دهد مشاوره چیست و مشاوره را باید از کجا باید شروع کند»

مترجم کتاب مهرداد خوشبخت است که از جمله مترجمان شناخته شده و باسابقه در ترجمه روان و ساده متون روانشناسی است و تا کنون ده‌ها اثررا برگردان فارسی کرده است.

انتشارات دانژه پیش از این کتاب تاریخ تحلیلی علم ارتباطات را به بازار کتاب عرضه کرده بود.[انتشار تاریخ تحلیلی علم ارتباطات]

خودآموز فنون و نظریه‌های مشاوره:مولف:آیلین میلن-مترجم:مهرداد فیروزبخت- ناشر:انتشارات دانژه،چاپ دوم،1388- قطع رقعی، قیمت:7200 تومان،408 صفحه

کد خبر 85434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز