چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: درباره ساخت هفت پالایشگاه با چین و دیگر کشورها همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،حسین نقره کار شیرازی گفت: از اهداف حضور هیات نفتی ایران در چین گسترش همکاری در بخش پالایش نفت است.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل در حاشیه همایش سرمایه گذاری در طرح های پالایشگاهی ایران در پکن خاطر نشان کرد: اکنون 9 پالایشگاه داریم که در روز یک میلیون و هفت هزار بشکه نفت تولید دارد و قصد داریم در یک دهه آینده ، هفت پالایشگاه دیگر با همکاری چین و دیگر کشورها بسازیم.

وی گفت: چینی ها از سه سال پیش در طرح های نفتی در دریا و خشکی در ایران فعال شده اند و اکنون درصدد توسعه همکاری در بخش های پالایش و پتروشیمی و تاسیس خط لوله هستیم.

نقره کار شیرازی افزود: زمانی بحث تحریم ایران خیلی جدی گرفته می شد اما ما سالها است تحت همین تحریم ها ، توفیق داشته ایم.

به گفته معاون وزیر نفت ایران ، صنعت نفت و گاز کشور را بعد از جنگ تحمیلی به سرعت و با اتکا به نیروی انسانی عظیم و پایدار توسعه دادیم.

وی گفت: اکنون نه فقط در ایران بلکه در آفریقا و آمریکای لاتین و آسیا در حال اجرای طرح های مختلف نفت و گاز هستیم و این برگ زرین و افتخار ملی ایران محسوب می شود.
نقره کار به چینی ها توصیه کرد دیدگاه راهبردی به صنایع نفت و گاز ایران داشته باشند و بدانند که می توانند در بخش نفت 80 سال و در گاز دستکم 100 سال همکاری راهبردی با ایران تنظیم کنند.

وی در همین حال از شرکت های چینی خواست فنون نوین و مهندسی های با کیفیت و مدرن را به صنایع نفت و گاز و پالایشگاهی ایران انتقال دهند.

نقره کار تاکید کرد: ایران دارای بهترین شرایط اقتصادی و امنیتی در صنعت نفت و گاز برای سرمایه گذاران خارجی از جمله شرکت های سرمایه گذار چین است.

همایش سرمایه گذاری در طرح های پالایشگاهی ایران در پکن به مدت یک روز و با حضور 100 شرکت چینی و روسای شماری از شرکت های بزرگ این کشور و معاونان وزیر نفت ایران در هتل "کمپینسکی" پکن برگزار شد

کد خبر 85084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز