سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی مدت دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را برای دارندگان مدارک تحصیلی مختلف کاهش داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس این مصوبه، از مدت دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی دارندگان مدرک دیپلم یا معادل آن دو ماه، فوق دیپلم یا معادل آن چهار ماه، کارشناسی یا معادل آن شش ماه، کارشناسی ارشد یا معادل آن هشت ماه و دکترای تخصصی یا معادل آن ده ماه کسر می‌شود.

طبق قانون قبلی مدت دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی در مناطق عملیاتی و محروم به ترتیب دو ماه و یک ماه کمتر از سایر مناطق بود که این در مصوبه جدید نیز همچنان به قوت خود باقی است.این پیشنهاد را علی عباسپور نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح کرده بود که با 120 رای موافق دربرابر 37 رای مخالف و 15 رای ممتنع به تصویب رسید.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد کرده بود که دوره ضرورت خدمت تنها برای مشمولان دارای دکترای تخصصی و یا معادل آن چهارده ماه و برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و معادل آن شانزده ماه باشد که این پیشنهاد رای نیاورد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی هم از مصوبه کاهش دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی برای دارندگان مدارک تحصیلی مختلف انتقاد کرد.

محسن نریمان گفت: با این مصوبه، 85 درصد مشمولان با افزایش خدمت ضرورت روبرو می‌شوند.

وی افزود: بر اساس تصمیم فرمانده کل قوا، دوره ضرورت خدمت 18 ماه بوده است نه 24 ماه.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه علنی روز سه شنبه 9 تیر را بر عهده دارد از حمیدرضا حاجی بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس خواست درباره تاثیر این مصوبه بر کاهش مدت ضرورت خدمت وظیفه عمومی توضیح دهد که حاجی بابایی گفت: دوره ضرورت خدمت سربازی 24 ماه بوده است که در مصوبه مجلس نیز این مدت تثبیت شد.

وی افزود:‌ ستاد کل نیروهای مسلح با اذن فرماندهی کل قوا این مدت را کاهش داده و برای ایثارگران و مناطق محروم نیز مدت دوره ضرورت به ترتیب به 16 و 17 کاهش یافته بود.

حاجی بابایی گفت: مصوبه مجلس خللی در معافیت‌های پیشین که با اذن فرمانده کل قوا صورت گرفته است ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 84554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز