همشهری آنلاین: معاون آموزشی و پژوهشی مرکز امور زنان و خانواده‌ نهاد ریاست جمهوری گفت:

تا پایان ماه جاری یا ابتدای مرداد 88، سند جامع آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان در کشور تدوین و برای تصویب به دولت ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، زهرا سجادی در خصوص تدوین سند جامع آسیب‌های اجتماعی زنان گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت، سند جامع آسیب‌های اجتماعی در حوزه «زنان» توسط مرکز امور بانوان ریاست جمهوری تا پایان ماه جاری یا اوایل مرداد ماه تدوین و به دولت تقدیم می‌شود.

وی افزود: تدوین این سند جامع از سال گذشته آغاز شده است و با تقدیم آن به دولت و پس از تصویب، به عنوان ملاک تصمیم‌گیری‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز امور زنان و خانواده‌ در ادامه درباره رویکرد دولت و این مرکز در حمایت از زنان معتاد یا زنانی که همسر و سرپرستشان دچار اعتیاد است، اظهار کرد: تاکنون اقدامی به منزله حمایت مادی و معنوی این زنان از سوی دولت صورت نگرفته است، اما پیشنهاداتی از سوی مرکز امور بانوان برای تدوین دستورالعمل‌های اجرایی حمایت از زنان معتاد یا زنانی که سرپرست معتاد دارند، به دولت ارائه شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز امور زنان و خانواده‌،‌ تصریح کرد: در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح، این حمایت‌ها باید به صورت کاملا محرمانه و بدون اطلاع‌رسانی صورت بگیرد، چرا که حصول اطمینان فرد معتاد از حمایت‌های مالی و معنوی از خانواده‌ یا خودشان، برخی موانع گرایش به سمت اعتیاد را از بین می‌برد.

سجادی خاطرنشان کرد:‌ حمایت از زنان معتاد یا زنان تحت تأثیر اعتیاد چنانچه به معنای بهاء دادن به معتادان، حذف موانع گرایش به اعتیاد و به نوعی تسهیل‌گری در زمینه‌ مصرف مواد مخدر باشد، صحیح نیست.

کد خبر 84495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز