مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

شهرداری تهران در روزهای گذشته اقدامات گسترده‌ای را برای رفع و پاکسازی آثار ناآرامی‌های شبانه در پایتخت انجام داده است.

ناآرامی‌های شب‌های گذشته خسارت‌هایی را به مبلمان شهری، اتوبوس‌های شرکت واحد، تابلو‌های ترافیکی، مخازن مکانیزه جمع‌آوری زباله آسفالت معابر وارد کرده است اما نیروهای خدماتی و مدیریتی شهرداری به طور شبانه‌روزی اقدام به پاکسازی و جایگزینی امکانات شهری می‌کنند، آن‌گونه که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران اعلام کرد که نیروهای شهرداری از نیمه‌شب تا 7‌صبح هر روز با تمام قوا فعالیت می‌کنند.

از سوی دیگر، سازمان‌های امدادرسانی شهرداری نظیر سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، از آغاز ناآرامی‌های شبانه در آماده‌باش کامل بوده و درصورت بروز هر حادثه بلافاصله اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

این در حالی است که با توجه به‌وجود ترافیک سنگین در معابری که دچار ناآرامی‌ هستند، سازمان آتش‌نشانی تعداد موتورسواران آتش‌نشان را افزایش داده است.

پروژه‌ها همچنان فعالند

دکتر مسعود نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران با اشاره به خرابی‌های اخیر در سطح شهر تهران می‌گوید: ناآرامی‌های تهران نتوانسته‌اند در اجرای پروژه‌های شهری خللی به‌وجود آورند.

وی به اجرای پروژه‌های شهری در هفته گذشته به‌صورت شبانه روزی اشاره می‌کند و می‌افزاید: تمامی شهر در حال حاضر به‌صورت کامل در حال فعالیت است تمامی طرح‌های مختلف براساس زمانبندی اعلام شده به بهره برداری خواهند رسید.

نصر آزادانی همچنین می‌گوید: هم‌اکنون به تمامی 22 منطقه شهرداری ابلاغ شده است در اسرع وقت تخریب‌های ناشی از آتش سوزی‌های به‌وجود آمده را با استفاده از ماشین‌های جدید و مصالحی که در اختیار مناطق مختلف شهرداری قرار گرفته رفع کنند.

مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران در ادامه اظهار می‌دارد: تمامی مناطق شهرداری تهران از نظر مصالح به روز تجهیز شده‌اند و عملیات اجرایی را از شب‌های گذشته شروع کرده‌اند.

به گفته وی تمامی چاله‌ها و خرابی‌ها در بخش‌های مختلف شهر رفع شده است و به‌تدریج با استفاده از ماشین‌آلات جدید با سرعت بیشتر شهر پاکسازی‌ می‌شود.

نصر آزادانی می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده تمامی خرابی‌های ناشی از آتش سوزی به کلی رفع شود و شهر به حالت اول برگردد.

وی خدمات رسانی شهرداری در عرصه ترمیم آسفالت خیابان‌ها را بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: ما تمامی امکانات را به‌کار گرفته‌ایم و شهرداری‌های مناطق نیز به‌صورت 3 شیفت در حال فعالیت هستند و به سرعت اقدامات لازم جهت ترمیم معابر را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه پل روشندلان گفت: با وجود آنکه هفته گذشته سطح شهر به لحاظ تردد دچار مشکلات فراوانی بود و ترافیک سطح شهر بسیار سنگین بود، این پروژه به بهره‌برداری رسید.

نصر آزادانی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون نیز تمامی پروژه‌های عمرانی در حال پیشروی است و با وجود ترافیک سنگین در سطح شهر فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل سازمان فنی عمرانی شهر تهران در هفته‌های آینده پروژه تقاطع شهید باکری و آبشناسان به بهره برداری خواهد رسید.هم‌اکنون 6 پایه اصلی این پل نصب شده است و با افتتاح این پروژه ترافیک شمال غرب تهران ساماندهی می‌شود.

این مقام شهرداری تهران از تجهیز کامل مناطق به مصالح خبر داد و گفت که بیشتر چاله‌ها و خرابی‌های ایجاد‌شده در سطح معابر رفع شده و با استفاده از ماشین‌آلات جدید سرعت این خدمات‌دهی بیشتر نیز می‌شود.

مشکل تامین بودجه است

از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز از وارد آمدن خساراتی معادل نزدیک به 2‌میلیارد تومان به مبلمان شهری خبر داد. او اضافه کرد که با توجه به بالا‌بودن خسارات در این بخش، سازمان زیباسازی اقدام به تامین بودجه برای ترمیم و پاکسازی خسارات کرده است.

ملاصالحی گفت: در اعتراض‌ها و ناآرامی‌های اخیر بیش از 90‌ایستگاه اتوبوس، چندین پله‌برقی پل‌های عابر، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی دچار خسارت شده‌اند.

به گفته او سازمان زیباسازی مشغول رفع این خسارت‌هاست اما با توجه به ‌شدت خسارت‌ها، این سازمان در پی تامین بودجه کافی برای اقدامات خود است.

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران همچنین گفت: با پایان یافتن زمان تبلیغات، کار پاکسازی بنرها از سطح شهر به جز محدوده ستادهای انتخاباتی آغاز شد و پس از پایان انتخابات نیز همه بنرها و پوسترها جمع‌آوری شد.

در این اقدام نیروهای تمامی مناطق شهرداری و همچنین نیروهای سازمان زیباسازی حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی‌ هزینه برآورده‌‌شده نصب و جانمایی و پاکسازی پوسترها را 2میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پاکسازی سطح شهر از پوسترهای تبلیغاتی اقدام پرزحمتی بود اما امسال با توجه به 2هزار نقطه‌ای که برای تبلیغات در تمامی نقاط پایتخت در نظر گرفته بودیم، بیشتر پوسترها از پراکندگی یکسانی برخوردار بود و نسبت به سال‌های گذشته مشکلات کمتری وجود داشت.

به گفته ملاصالحی، در برخی نقاط، محل‌های نصب پوسترها حتی 5تا 6بار نیز تعویض شد چرا که بیشتر آنها با تیغ پاره می‌شدند.

وی ادامه داد: تراکت‌ها و پوسترها توسط ستاد امحای سازمان زیبا‌سازی‌، امحا ‌شدند.
این در حالی بود که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران پیش از این از اجرایی‌شدن برنامه ساماندهی تبلیغات محیطی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به طراحی طرح‌های گرافیکی با هدف تشویق مردم برای شرکت در انتخابات به تعداد 10 طرح و اکران این طرح‌ها در سطح شهر به میزان 1500 مترمربع به‌صورت پرتابل، گفت: برای ایجاد فضای انتخاباتی در سطح شهر تهران این طرح‌های گرافیکی به تمامی مناطق تهران ارسال شد.مدیرعامل سازمان زیباسازی تاکید کرد: مجوز برای کاندیداها براساس ضوابط اعلامی از سوی وزارت کشور صادر شده  بود.

کد خبر 83825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز