گروه سیاسی: شورای نگهبان بالاخره در پایان فرصت قانونی بررسی صلاحیت عمومی و علمی نامزدهای چهارمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، روز گذشته نتایج این بررسی‌ها را برای اعلان عمومی به وزارت کشور اعلام کرد.

سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته ضمن اعلام این خبر که درمجموع فعلا 144 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند، گفت: 100 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان تا امروز انصراف داده‌اند ولی افرادی که صلاحیت آنها مورد تأیید قرار نگرفته تا شنبه هفته آتی فرصت دارند که نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اعتراض کنند.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با فارس تعداد ردصلاحیت‌شدگان را 240 نفر اعلام کرد و گفت: 54 نفر از ردصلاحیت‌شدگان تحصیلات غیرحوزوی داشتند اما از بین تأیید صلاحیت‌شدگان یک نفر غیرمعمم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به‌جز سه نفر که بررسی‌های جدید درمورد آنها صورت گرفت،  بقیه نامزدهایی که هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان هستند، صلاحیتشان تأیید شده است.

وی برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی خبرگان را براساس استانداردهای علمی اعلام کرد و گفت: از نامزدهایی که مشخصا اعتراض خاصی در این زمینه داشته باشند پذیرفته نخواهد شد، ولی با این حال اعتراض‌های احتمالی در جلسه فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر وارد باشد طبعا اظهارنظر جدیدی هم نسبت به وضعیت افراد اعلام خواهد شد.

کدخدایی گفت: قطعا رد یا تأیید صلاحیت فقط و فقط درخصوص مجلس خبرگان است و در زمینه‌های دیگر استفاده‌ای از این رد یا تأییدها نخواهد شد، بنابراین کسانی که اسم آنها جزو قبولی‌ها و تأیید‌شده‌ها نباشد نباید خیلی نگران باشند.

کدخدایی بیان داشت: نتایج بررسی‌ها به‌طور رسمی از سوی وزارت کشور و فرمانداری‌ها به نامزدها ابلاغ می‌شود.البته ما تلفنی سعی کردیم به‌نوعی به افراد اطلاع دهیم که اگر مایل بودند قبلا، اقداماتی را که لازم باشد انجام داده باشند.

کد خبر 8356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز