شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در جریان تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم تاکید کرد:

اگر اخلاق رعایت نشود مردم، نظام و بیشتر از آن کسانی که چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند، همه بازنده خواهند بود.

شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری از ادامه بزرگراه شهید همت با تاکید بر اینکه آبروی مردم مهم است و نباید اینگونه عمل کنیم، افزود: انسان با تخریب دیگران به جایی نمی‌تواند برسد.

هر کس باید با تلاش خود و با نگاه ایجابی، خود را به مردم معرفی کند، نه اینکه با محکوم کردن دیگران خود را به جایی برساند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سما، وی با اشاره به اینکه انصافا همه دولت‌های انقلاب تاکنون زحمات قابل تقدیری برای نظام کشیده‌اند، گفت: من هم به‌عنوان یک رزمنده در زمان دفاع مقدس زحمات دولت را می‌دیدم همانگونه که بعد از دفاع مقدس نیز دیدم.

شهردار تهران ادامه داد: مردم پس از 30سال قدرت تشخیص و انتخاب دارند، شخصیت‌های امروز در عرصه انتخابات نیز شناخته شده هستند و امیدوارم با حضور حداکثری و رعایت اخلاق بتوانیم مردم را با رغبت بیشتری به صحنه بیاوریم.

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه همه به سهم خودشان زحمت کشیده‌اند، خاطر نشان کرد: شنیدم عنوان شده است افرادی را که خطا می‌کنند باید به مردم معرفی کنیم، در اسلام و حتی سخنان حضرت علی(ع) نیز این مسئله عنوان شده است اما این اقدام را چه کسانی باید انجام دهند؟ این کار را قوه قضاییه باید انجام دهد و زمانی که حکم قطعی صادرشده باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اتفاق رخ داده در مناظره 13 خرداد می‌تواند از حضور حداکثری مردم کم کند یا خیر؟ عنوان کرد: مردم و انقلاب ما بیش از این ظرفیت دارند و امیدوارم ما مسئولان به‌گونه‌ای رفتار نکنیم که باعث دل شکستگی شویم؛

مردم، کشور و نظام و انقلاب را متعلق به‌خود می‌دانند و این را هم می‌دانند که با انتخابات می‌خواهند مهم‌ترین پست را در اختیار فردی بگذارند که توقع دارند مشکلات‌شان را حل کند.

قالیباف با اشاره به اینکه هیچ فرد مؤمن و دلسوخته نظام با تخریب، خودش را ثابت نمی‌کند، تصریح کرد: اگر بناست خودمان را به مردم ثابت کنیم در ایجاد کار و کارآمدی است نه در تخریب دیگران.

شهردار تهران همچنین در ادامه سخنانش که ایرنا آن را منتشر کرد در پاسخ به این سؤال که آیا در مناظره 13 خرداد اتهاماتی متوجه مدیران شما بود یا خیر، بیان داشت: این مناظره ارتباطی به شهرداری نداشت و تهمتی هم به شهرداری زده نشده است.

وی درعین حال گفت: انتخابات برای شهرداری هیچ‌گونه تاثیری نداشته اما قبلا به شخص من این تهمت زده می‌شد که اگر پروژه‌ای در سطح شهر در حال افتتاح است به‌دلیل حضور من در انتخابات است اما اکنون  برای همه مردم مسلم شده که فعالیت‌هایم جنبه انتخاباتی ندارد.

قالیباف در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات ریاست‌جمهوری باعث وارد آمدن خسارت‌هایی به شهر تهران شده یا نه؟ یادآورشد: در برخی نقاط خسارت‌های جزئی به شهر وارد آمده و اموال عمومی را آسیب زده، اما این آسیب‌ها جدی نبوده است.

وی با بیان اینکه اصل این کار و آسیب زدن به اموال عمومی محکوم می‌شود اما شور انتخابات، مذاکره و مباحثه میان افراد پسندیده است، تاکید کرد:هر گونه برخورد فیزیکی میان هواداران نامزدها اقدامی ناپسندیده است.

کد خبر 82963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز