سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: یکی از تابلوهای ارزشمند فرنسیکو گویا نقاش برجسته اسپانیایی در انتقال به موزه نیویورک ربوده شد.

به نوشته ال پاییس،این تابلو که موضوع اصلی آن درباره کودکان بود و در سال 1778 توسط نقاش به پایان رسیده بود،در مسیر انتقال از موزه تولدو(اوهایو) به موزه گوگنهایم نیویورک ناپدید شد.

 Francisco Goya "Children with a Cart"

پس از ربوده شدن این تابلو، که در پیامی بر یک تکه کاغذ به اطلاع پلیس رسید،اف.بی.آی مسوولیت انجام تحقیقات در این باره را پذیرفت و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در قبال اطلاعاتی درباره محل تابلو مبلغی معادل 50 هزار دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.بهای این تابلوی گویا 1.1 میلیون دلار تعیین شده است.

این اثر هنری قرار بود به صورت قرضی به موزه گوگنهایم در نیویورک انتقال یابد و در آنجا در کنار 135 اثر از 24 نقاش اسپانیایی از تاریخ 17 نوامبر به نمایش درآید.در نمایشگاه نقاشی اسپانیایی که در محل موزه گوگنهایم برپا خواهد شد،آثار ارزشمندی از نقاشی‌های هنرمندان اسپانیایی که حد فاصل قرون 16 تا 19 میلادی می‌زیسته‌اند به نمایش در خواهند آمد.

آثار نقاشان بزرگی مانند ال گرکو،دیه گو ولاسکس،فرانسیسکو گویا پابلو پیکاسو،ژوان میرو و سالوادور دالی.برپایی چنین نمایشگاهی در نیویورک در واقع موزه گوگنهایم را به یکی از مراکز عمده هنری بدل خواهد کرد.

فرانسیسکو گویا در سال‌های میانی قرن 18 و سالهای آغازین قرن 19 می‌زیست.از او آثاری نظیر طرح‌های چهره از شخصیت‌های مشهور هم عصرخود و نقاشی‌هایی موحش از جنایاتی که فرانسوی‌ها به هنگام اشغال اسپانیا مرتکب شدند به جا مانده است.

کد خبر 8285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز