همشهری آنلاین - کیوان مافی: تفاوت بازدیدکننده، صفحات دیده شده و هیت که در گزارش‌‌دهی از سایت‌ها ارائه می‌‌شود در چیست؟

بازدید کننده(Visits):
به هر فردی که وارد یک وب سایت شود بازدیدکننده می‌گویند که می‌تواند یک صفحه و یا 100 صفحه از سایت را باز کند ولی در حقیقت یک فرد است.

صفحات دیده شده(Views):
به میزان صفحاتی که کاربر در طول بازدید از یک سایت باز می‌کند اطلاق می‌شود که ممکن است یک فرد چندین صفحه را ورق بزند.

هیت(Hits):
هر صفحه ممکن است از موارد متعددی مثل عکس، متن، فیلم، صدا و یا هر چیزی دیگری تشکیل شده باشد که با هر بار بازشدن صفحه این موارد از سرور فراخوانده می‌شود، این مجموعه هیت را تشکیل می‌دهند.

برای درک بهتر این مفاهیم بهتر است فرض کنید وارد یک سایت می‌شود –حالا شما نقش بازدید کننده را دارید- پنج صفحه از این سایت را باز می‌کنید و می‌بینید – صفحات دیده شده- هر کدام از صفحات 4 عکس دارند. پس شما برای سرور این سایت این آمار را ثبت کردید:

Visits: یک نفر
Views: پنج صفحه
Hits: بیست و پنج

کدام یک مفید‌تر هستنند؟
اگر سایت شما جنبه تجاری دارد و می‌خواهید از حجم واندازه صحبت کنید برای مشتریانتان از هیت سایت تعریف و تمجید کنید. 

ولی اگر سایتی دارید که روندهای جاری را تعقیب می‌کند از visits و views استفاده کنید که در حقیقت نشان دهنده واقعی تعداد افرادی است که به سایت شما رجوع می‌کنند و صفحات مختلف را در آن می‌بینند.

سایت‌های معتبر که خوانندگان وفادار دارند به میزان صفحات دیده شده تکیه می‌کنند و آن‌را مایه مباهات خود می‌دانند.

کد خبر 82635

برچسب‌ها