مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران از برپایی فرهنگسرای روح‌الله در ایام برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت:

این فرهنگسرا برای دومین سال در ضلع شمال شرقی حرم مطهر برپا می‌شود و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به عزاداران و زائران بنیانگذار انقلاب اسلامی خدمات رایگان ارائه می‌دهد. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران‌، احمد نوریان احداث فرهنگسراهای موقت را یکی از سیاست‌های این سازمان برشمرد و افزود: هر جا که شهروندان و مخاطبان به‌صورت گروهی حضور داشته باشند وظیفه سازمان فرهنگی هنری است که به سراغ آنان برود و سبد فرهنگی خود را عرضه کند.

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) فرصت مناسبی برای ادای دین کوچکی به ساحت آن امام راحل است و در کنار آن زائران از خدمات فرهنگی و هنری بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی، مسابقات فرهنگی‌، اجرای نمایش‌، برپایی نمایشگاه عکس ویژه مقاطع مختلف زندگی امام‌، برپایی نمایشگاه عرضه کتاب، مراسم شعرخوانی و خاطره‌گویی توسط یاران حضرت امام‌ و... از برنامه‌هایی است که در فرهنگسرای روح‌الله اجرا خواهد شد.

نوریان یکی دیگر از برنامه‌های این فرهنگسرا را برپایی خیابان هنر با حضور هنرمندان عنوان کرد و یادآور شد: این خیابان در حاشیه حرم مطهر برپا خواهد شد و هنرمندان آثار تجسمی‌، خطاطی‌، طراحی و نقاشی‌، گروه‌های تابلو فرش‌، قالی‌بافی و صوف ‌بافی و غیره در آن حضور داشته و به خلق آثار مرتبط خواهند پرداخت.

همچنین ده‌ها برنامه متنوع با موضوع ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی آن حضرت ازجمله نگارگذر عکس‌های حضرت امام و عزاداری مردم و پرده‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران ادامه داد: در فرهنگسراها‌، خانه‌های فرهنگ‌، کتابخانه‌ها‌، کانون‌های فرهنگی و هنری و دیگر مراکز وابسته به سازمان، برنامه‌های بزرگداشت امام خمینی(ره) اجرا خواهد شد که از جمله آنها برگزاری شب شعر، کارگاه، شب خاطره‌، همایش بررسی شخصیت امام‌ و نشست بررسی دیدگاه امام است.

وی اکران فیلم، نمایشگاه عکس، توزیع محصولات فرهنگی، انتشار 2 کتاب، توزیع پازل ویژه کودکان، اجرای نمایش و. . . را از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا عنوان و تصریح کرد: ایستگاه‌های دیگری به جز فرهنگسرای روح‌الله در محدوده حرم، برنامه‌های میدانی فرهنگی و هنری اجرا خواهند کرد. این فرهنگسرا 13 و 14 خردادماه در حرم امام (ره) از ساعت 9 تا 19 خدمات ارائه می‌دهد.

رونمایی نرم‌افزار روح‌الله

در همین حال، مؤسسه‌ فرهنگی و اطلاع‌رسانی نمایه در نظر دارد در آستانه‌ بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) از نر‌م‌افزار جامع پژوهشی نمایه «روح‌الله» در حسینیه‌ جماران رونمایی کند.

این برنامه 12 خردادماه از ساعت 12 الی 14 برگزار می‌شود. این نرم‌افزار پژوهشی با دارا‌ بودن بیش از 2000 عنوان مقاله‌ تمام متن و ده‌ها ویژگی دیگر یکی از جامع‌ترین منابع مطالعاتی درخصوص رهبر کبیر انقلاب است.

کد خبر 82591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز