همشهری آنلاین: حادثه واژگونی اتوبوس عمره گزاران ایرانی که ساعات اولیه روز یکشنبه 10 خرداد در بین راه مکه و مدینه رخ داد، 14 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت یک دستگاه اتوبوس شرکت ابو سرهد که حامل زایران تهرانی وابسته به دفتر زیارتی گشت بهشت بود در ساعات اولیه روز یکشنبه در 190 کیلومتری مدینه منوره وازگون شد و 14 نفر از زایران که برای عزیمت به مکه و انجام  مناسک عمره احرام بسته بودند مجروح شدند.

بر اساس این گزارش دو نفر از مجروحان که شدت جراحت بیشتری داشتند به مدینه منوره منتقل شدند و 12 نفر دیگر که 11 نفر آنان از خواهران هستند در بیمارستان های یکی از شهرهای نزدیک بستری شدند.

سقایی رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و رضایی معاون دفتر بلافاصله پس از بروز این حادثه در محل حاضر شده و به ساماندهی امور پرداختند.

 زائران علت چپ شدن اتوبوس را خواب آلودگی راننده دانسته‌اند. اسامی مجروحان حادثه عبارتند از:

1- فرح جعفر زاده / 34 ساله

2- آزاده دهقانی/ 30 ساله به مدینه اعزام شده اند

3- حبیبه رستمی / 50 ساله

4- معصومه امر زاده / 55 ساله

5- احمد شیخ طلیمی  45 ساله

6- فاطمه امینی / 54 ساله

7- گل رخ طلیمی / 84 ساله

8- مریم مصباح   / 23 ساله

9- فاطمه طبانی راد / 58 ساله

10- شهناز شایسته / 57 ساله

11- سید شمسی سیدحسینی / 49 ساله

12- اقدس سبزی/ 58 ساله

13- زهرا رحیم زاده / 52 ساله

14- معصومه طاهری / 23 ساله

ازسوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی حج هم از مکه مکرمه در گزارشی از این حادثه اعلام کرد، زائرین ایرانی به دلیل استفاده از اتوبوس های سر پوشیده عمدتا بعد از محرم شدن در مسجد شجره شب عازم مکه مکرمه می شوند و دیده شده است که زائرین برای زودتر رسیدن به مکه همواره از راننده‌ها درخواست سرعت بیشتر دارند.
 
سرعت زیاد و خواب آلودگی راننده عامل واژگونی اتوبوس حامل زائرین ایرانی بود که به خیر گذشت.

کد خبر 82548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز