جمعه ۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کسانی که سابقه حمله قلبی و سکته مغزی ندارند، نباید مرتب قرص آسپیرین مصرف کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گزارش داد، تحقیق روی یکصد هزار نفر در انگلیس نشان داد، کسانی که هرگزحمله قلبی یا سکته مغزی نداشتند، صرفاً برای پیشگیری از این دو عارضه، نباید مرتب آسپیرین مصرف کنند، زیرا این دارو، احتمال خونریزی داخلی دستگاه گوارش را حدود 33 درصد افزایش می‌دهد.

این درحالی است که قبلاً پزشکان به مردان و زنان میانسالی که هیچ سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی نداشته و حتی از لحاظ موروثی نیز احتمال ابتلای آنان به چنین عارضه هایی بالا نبود توصیه می‌کردند به منظور پیشگیری از این بیماری‌ها، روزانه دستکم یک قرص آسپیرین مصرف کنند اما بسیاری از این افراد با مشکلات شدید گوارشی و خونریزی معده یا روده روبرو می‌شدند.

همچنین بسیاری ازافراد میانسالی که رژیم غذایی صحیح و ورزش و فعالیت متناسب با   سن‌شان زیر نظر پزشک متخصص داشتند حتی بدون مصرف قرص آسپیرین، به حملات قلبی یا سکته مغزی دچار نمی‌شوند.

در عین حال پزشکان هنوز به کسانی که قبلاً دچار حمله قلبی یا سکته مغزی ناقص    شده‌اند، توصیه می‌کنند به منظور کاهش احتمال بازگشت این دو بیماری، روزانه و به طور مرتب به مصرف آسپیرین تحت نظر پزشک معالج شان ادامه دهند.

کد خبر 82419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز