سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران امروز در نخستین بازی ملی به همراه افشین قطبی در یک مسابقه تدارکاتی مقابل تیم ملی اندونزی قرار می‌گیرد.

 این اولین تجربه ملی قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران به حساب می‌آید. او البته پیش از این به عنوان دستیار و آنالیزور روی نیمکت تیم ملی فوتبال کره جنوبی حضور داشته اما هرگز با عنوان سرمربی در یک بازی ملی و یا بین‌المللی روی نیمکت ننشسته است.
 آخرین تمرین تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی با اندونزی صبح روز دوشنبه در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال قرار بود این تمرین ساعت 10 در کمپ تیم‌های ملی برگزار شود، اما برنامه به طور ناگهانی تغییر کرد. افشین قطبی یکشنبه‌شب  تصمیم گرفت جلسه تمرینی تیم ملی قبل از رویارویی با اندونزی روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی و در غیاب خبرنگاران و عکاسان برگزار شود. این در حالی است که برخی از خبرنگاران که  صبح روز گذشته به کمپ تیم‌های ملی رفته بودند به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از سوی فدراسیون کمپ را ترک کردند.

منصور پورحیدری، سرپرست

تیم ملی در این زمینه اظهار داشت: «قطبی این تصمیم را شب دوشنبه گرفت و ما از خبرنگارانی که به کمپ آمده و به دلیل این ناهماهنگی دچار مشکل شدند، عذرخواهی می‌کنیم.»

حسن اشجاری فعلا آخرین بازیکنی است که به دلیل مصدومیت اردوی تیم ملی را ترک می‌کند. مدافع چپ پای ذوب‌‌آهن در بازی فینال جام‌حذفی دچار مصدومیت شد و در مسابقه با اندونزی هم حضور نخواهد داشت. البته گفته می‌شود اشجاری تا پایان هفته جاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی شرکت کند.

در تمرین روز گذشته بازیکنان تیم ملی علاوه بر پیگیری برنامه‌های  تاکتیکی، برای دقایقی به دستور قطبی روی ضربات ایستگاهی تمرینات ویژه‌ای را انجام دادند.

ورود لژیونرهای شاغل در لیگ امارات

رقابت‌های لیگ باشگاه‌های امارات یکشنبه شب با قهرمانی تیم الاهلی به پایان رسید و لژیونرهای ایرانی دعوت شده به اردوی تیم ملی جهت حضور در تمرینات و اردوی چین ساعت 11 صبح روز گذشته وارد تهران شدند.

مهرداد اولادی (الشباب) ایمان مبعلی(الوصل) جواد کاظمیان و علی سامره (عجمان) معدنچی و نصرتی (النصر) بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ امارات هستند که تیم ملی را در این اردو همراهی می‌کنند.

تمرین بعد از ظهر روز دوشنبه تیم ملی با تصمیم قطبی تعطیل شد و لژیونرهای تازه وارد فعلا تمرینی را در دستور کار نخواهند داشت. با توجه به اینکه این بازیکنان هیچ تمرینی با سایر ملی پوشان نداشته‌اند، ممکن است در بازی با اندونزی مورد استفاده قرار نگیرند. البته این احتمال وجود دارد که افشین قطبی در نیمه دوم این مسابقه دوستانه از وجود لژیونرهای اماراتی در ترکیب تیمش استفاده کند.

اندونزی، تیم 139 جهان

تیم ملی فوتبال اندونزی که امروز مقابل شاگردان قطبی قرار می‌گیرد در جدول فدراسیون جهانی فوتبال مکان صدو سی و نهم را در اختیار دارد. فوتبال این کشور در سطح آسیا از قدرت و اعتبار قابل توجهی برخوردار نیست و اندونزی حریف توانایی برای مقابله با تیم ملی ایران به شمار نخواهد رفت.

تنها دلیل برای تقابل با این تیم شباهت‌ در نحوه بازی تیم‌های شرق آسیاست. اندونزی هم یک تیم شرقی در فوتبال آسیا به شمار می‌رود اما فوتبال این کشور شباهت قابل توجهی به فوتبال دو کشور کره‌جنوبی و کره شمالی ندارد.

در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2010 و در دور دوم تیم ملی فوتبال اندونزی مقابل سوریه قرار گرفت. بازی رفت با نتیجه چهار بر یک به سود سوریه تمام شد و در مسابقه برگشت سوری‌ها با نتیجه 7 بر صفر حریف خود را مغلوب کردند. در حقیقت رقیب امروز ایران در مجموع دو مسابقه مقابل سوریه با 11 گل مغلوب شده است و انتظار می‌رود امروز هم در ورزشگاه آزادی با نتیجه‌ای پر گل مقابل شاگردان افشین قطبی مغلوب شود.

تیم ملی ایران با ترکیبی از چند لژیونر حاضر در تمرینات و بازیکنان شاغل در لیگ به میدان می‌رود. البته ملی‌پوشان باشگاه پرسپولیس هنوز در اختیار تیم ملی قرار نگرفته‌اند و قطبی در این شرایط تقریبا نیمی‌از ترکیب اصلی خودش را مقابل اندونزی به میدان می‌فرستد.

بازی در چمن طبیعی

روز گذشته مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری مسابقه ایران و کره‌شمالی در زمین چمن طبیعی ورزشگاه «یانگ‌گاک دو» خبر دادند.

برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و کره شمالی در زمین چمن مصنوعی شهر پیونگ‌یانگ بزرگ‌ترین نگرانی کادر فنی تیم ملی بود اما کره‌ای‌ها در این تصمیم تجدید نظر کرده‌اند و این خبر خوبی برای کادر فنی تیم ملی ایران به شمار می‌رود.

پیش از این قرار بود این دو تیم در ورزشگاه کیم دوسونگ،‌ ورزشگاهی که چمن آن مصنوعی است به دیدار یکدیگر بروند. به دلیل آشنا نبودن ملی پوشان ایران با این نوع زمین نگرانی‌هایی برای کادر فنی و بازیکنان به وجود آمده بود، اما به یک‌باره فدراسیون فوتبال کره‌شمالی اعلام کرد که آنها تمایل دارند در چمن طبیعی به مصاف تیم ملی ایران بروند.

با اعلام این خبر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نامه ای به AFC ارسال کردند که تا قبل از سفر ملی پوشان ورزشگاه مسابقه معرفی شود. صبح روز دوشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ این نامه اعلام کرد فدراسیون کره‌شمالی مکان بازی با ایران را تغییر داده و این دیدار در ورزشگاه «یانگ گاک دو»، جایی که زمین چمن آن طبیعی است، برگزار خواهد شد.

پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکادر فاصله 24 ساعت به مسابقه تدارکاتی ایران و اندونزی که از ارزش فنی زیادی برخوردار نخواهد بود علی کفاشیان از دریافت پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکا برای انجام یک مسابقه دوستانه خبر داد.

رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: «فدراسیون فوتبال آمریکا به فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دیدار دوستانه‌ای درخواست داده است. ما در حال بررسی این درخواست هستیم و پس از انجام مراحل قانونی و موافقت با برگزاری این دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال آمریکا پاسخ خواهیم داد.»

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: «هنوز برگزاری این دیدار قطعی نشده است و در صورت توافق، نحوه‌ برگزاری این بازی اعلام خواهد شد.»

طی روزهای گذشته دو پیشنهاد برای انجام مسابقه تدارکاتی با تیم ملی آرژانتین و همچنین باشگاه کروزیروی برزیل هم به فدراسیون فوتبال ایران رسیده بود که مسئولان فدراسیون به دلایل متفاوت با این پیشنهادها مخالفت کردند. البته چنین بازی‌هایی پیش از پایان مرحله مقدماتی جام جهانی انجام نمی‌شود و تیم‌های ملی در آستانه برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی آماده برگزاری بازی‌های تدارکاتی خواهند بود.

کد خبر 82197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز