گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی در همایش شهر الکترونیکی گفت:

به کمک فرودگاه‌ها تا 2 سال آینده تمام گیت‌های فرودگاه جمع‌آوری و با استفاده از گذرنامه الکترونیکی و DNA چشم مسافران بازرسی انجام خواهد گرفت.

همچنین تا تیرماه جاری تمام مراقبت‌های جاده‌ها الکترونیکی و هوشمند خواهد شد.
سردار احمدی‌مقدم افزود: استفاده از دوربین‌های دیجیتال برای کنترل جاده‌ها، کشف جرم به کمک سیستم الکترونیکی تولید شده داخلی، شبکه کردن همه اطلاعات کشور و جمع‌آوری سیستم ثبت کشور از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

وی به دیگر کارهای نیروی انتظامی در این حوزه اشاره و عنوان کرد: در عرصه خدمات با راه‌اندازی 500 دفتر خدمات الکترونیکی توانستیم ارائه خدمات به شهروندان را تسریع بخشیم که در این 500 دفتر تا پایان سال‌87 حدود 2میلیون گذرنامه صادر شد؛

همچنین قرار است تا پایان سال‌جاری این دفاتر به 600 عدد برسد. احمدی مقدم ادامه داد: در بحث اماکن و پروانه بحث صورت وضعیت خلافی در راهنمایی و رانندگی، بحث نظام وظیفه، خدمات انگشت‌نگاری و تایید خودرو همگی در نیروی انتظامی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در پایان اهداف نیروی انتظامی را در به کارگیری فناوری اطلاعات برشمرد و تاکید کرد: اهداف ما مبارزه با فساد، مبارزه با واسطه‌گری، تسهیل خدمات به مردم، تبدیل پلیس سخت‌افزاری به نرم‌افزاری، کاهش تصدیگری دولت و کمک به بخش خصوصی است که این امر هم در گرو فرهنگ‌سازی بین مردم و رفع مشکلات بودجه و دیدگاه‌های غلط مدیران است.

کد خبر 82096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز